=לקחים ראשונים – אין גוש חוסם – כישלונה המחפיר של יחימוביץ


כדאי להירגע – במיוחד כדאי ששלי יחימוביץ תירגע – אין גוש חוסם! לקואליציית ליכוד דתיים חרדיים בצירוף קדימה יש כנראה 62 מנדטים. אם קדימה עוברת את אחוז החסימה, ייתכן שבכך יתאפשר מינוי מופז לתפקיד שר הביטחון מאחר ונתניהו יעדיף אולי לא למסור את התפקיד לבוגי הנושף בעורפו לאחר הכישלון.

במילים פשוטות רק נתניהו יחליט אם ללכת על קואליציית ליכוד,דתיים [בנט] לפיד וקדימה [ סה"כ 63 מנדטים כבסיס] או ללכת לקואליציה חלופית כך שבמקום לפיד יבואו ש"ס ואגודת ישראל המהווים כוחות פוליטיים שקולים [ סה"כ 62 מנדטים כבסיס].

אני מעריך שבימים הקרובים יינעצו שוב הסכינים במפלגת העבודה מאחר וכישלונה של שלי יחימוביץ מהדהד בעוצמה. הופתעתי מהתוצאות  מאחר שהסקרים כלל לא חזו את התחזקותו של לפיד, אבל לא הופתעתי בכלל מכך ששתי הגברות המעצבנות ביותר בפוליטיקה הישראלית נכשלו באופן מחפיר והעם העדיף שדרן יפה תואר ושרמנטי חסר ניסיון לחלוטין וחסר אמירה משמעותית על שתיהן.

עוד משהו על כישלונה המביש של יחימוביץ- מהגווייה של מפלגת קדימה שערכה הוא 26 מנדטים בתוספת 4 מנדטים שעברו לגוש המרכז שמאל  היא הצליחה להעביר רק שני מנדטים למחנה שלה 28 מנדטים לקחו לפיד ציפי לבני ומרצ. חשבתם שהשכבות החלשות ירוצו להצביע לשלי שדואגת להם כל כך?-טעיתם. גם העניים  שאינם חרדים או ערבים רוצים לחשוב שהם "מעמד הביניים" ולא כישלונות או "עובדי קבלן".

מתברר גם שטקטיקת לא לדבר בכלל על המצב המדיני לא עובדת – במקום ללמוד מיאיר לפיד איך לדבר הרבה על הנושא  ולא להגיד כלום-יחימוביץ בחרה בהתעלמות מוחלטת מה שחיזק את החשד שבעצם אין לה שום השקפה מגובשת ובמילים אחרות שהיא לא מבינה כלום בביטחון ומדיניות חוץ וגם לא רוצה להבין.

עמיר פרץ? מה באמת יעשה "הלב החברתי " עכשיו? הוא בהחלט אחראי לחלק מכישלונה של מפלגת העבודה! האם ייקח עמו את מרב מיכאלי ויחד יצעדו לעבר השקיעה?

מברוק לזהבה גלאון שבוודאי קיבלה את הייעוץ הטוב ביותר – להתנהל במתינות. בניגוד למנהגה בחי היומיום נמנעה גלאון מלייצר כותרות וספינים. היא  העבירה את המסר שלה  ושל מפלגתה במתינות ותוגמלה בהתאם. אני בהחלט מופתע לטובה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • בר ברע  ביום 23 בינואר 2013 בשעה 9:33

    בתוך תוכו העם יודע, שרבע מליון מכוניות חדשות בשנה, דירות נחטפות במבצעי מכירה של דירות, נתבג שמפוצץ כל השנה, תורים שמתארכים ליד מסעדות שאינן זולות, צימר ומלון בחורף יש להזמין שבועות מראש; זה איננו הקפיטליזם החזירי.

    • שמחה ניר, עו"ד  ביום 27 בינואר 2013 בשעה 19:38

      לטכניקת ההצגה הזאת של הדברים אני קורא "שימוש מניפולטיבי בעובדות-אמת".
      זה מזכיר לי שפעם, כאשר הסטודנטים זעקו על שכר הלימוד הגבוה, מישהו כתב ש"מגרשי החנייה של האוניברסיטאות מפוצצים ממכוניות, והם בוכים".
      על כך עניתי, אז: אם באוניב' של 10,000 יש מכוניות ל-100 סטוד', ורק 80 מקומות חנייה, ה"מפוצצות" היא בגלל המחסור במקומות חנייה, ולא בגלל ריבוי המכוניות.
      כך גם בדוגמאות שלך, וד"ל – עוד לפני שנכנסנו לשאלה מיהם אלא אשר ידם אינה משגת דירה, טיסה לחו"ל, מסעדה שאינה זולה וכו'.
      אחת הסיבות למחסור שאתה מדברעליו היא בכך שאף אחד לא מוכן להשקיע בעסק בתנאים של אי וודאות.

  • משה גולדבלט  ביום 28 בינואר 2013 בשעה 16:41

    כעניין של עובדה עו"ד ניר כשאתה למדת היו מעט מאד סטודנטים עם מכוניות כשאני למדתי קצת יותר ועבדך רכב על למברטה מודל 64 5 שנין בקור הירושלמי ואילו היום-לרבים הרבה יותר יש מכונית אבל מכונית היום זה כבר לא משהו מיוחד-כך שההשוואה לא בהכרח מלמדת על משהו

  • שמחה ניר, עו"ד  ביום 28 בינואר 2013 בשעה 19:11

    אני רכבתי על ווספה מודל דומה, באותו קור ירושלמי, אבל זה ממש לא משנה.
    הבאתי את הדוגמה הזאת כדי להמחיש מה זה "שימוש מניפולטיבי בעובדות-אמת".
    מצוקת-חנייה יכולה לנבוע גם מעודף מכוניות וגם מחוסר מקומות חנייה, וכדי לדעת את התשובה יש צורך בנקודה ארכימדית, וכך הוא גם בתחומים אחרים.
    אחרי שמגיעים למסקנה שאכן יש מחסור, צריך לעשות צעד נוסף, ולבדוק אם,המחסור הוא אמיתי, או, למשל, נובע מהרצון של בעלי-השררה "להחזיק קצר" את הנזקקים לשירותיהם.
    כך, למשל, הצורך להמתין שעות בשלג הרוסי בשביל כיכר לחם, ההמתנה של שבועות וחודשים ל"טסט" במשרד הרישוי (שלנו), או הסיכוי האפסי לקבל רשות ערעור לביהמ"ש העליון (שלנו)ץ

כתיבת תגובה