הערות נרגנות בקיץ שאינו נגמר


1. ככול שאני מתבגר ומזדקן אני סולד יותר מהקיץ. אני מאד אוהב את הים ולכן אני מקפיד לגור בקרבתו ממש, אני אוהב את פגרת הקיץ ואת פגרת בתי המשפט שהיא תמיד קצרה מדי [ לדעתי הפגרה צריכה להימשך ארבעה חדשים לפחות ] אבל שונא את כל היתר, את החום, הלחות והזעה את האדמה היבשה והחשש ששנת בצורת נוספת בפתח ולא יהיו מים בברזים. כאשר מפרסמים תחזית שנתית שהשנה תהיה גשומה יותר מהממוצע אני נכנס לפניקה. לא זו בלבד שהתחזיות אינן מדויקות מטבען הן גם מתגרות בגורל ומעוררות את עין הרע-שייגמר כבר הקיץ הארוך הזה .

2. בכל שנה בסתיו בטרם נאחל שנה טובה – שנת שלום – באים קברניטי מערכת הביטחון על מנת לנופף באיום התורן-אפילו בנותיי, ללא כל תדרוך, שמו לב לתופעה. אמנם אין שום צבא שמסכן אותנו אבל לחיזבאללה יש מאה אלף טילים ממש קטלניים. אם כדי  לא להצליח לשתק 4,500 רקטות פרימיטיביות של החמאס נדרשנו לשלם תשעה מיליארד שקל צא ולמד כמה יעלה להפסיד גם לחיזבאללה. למרות דברי ההרגעה של רוני דניאל–כדאי לומר ליעלון שישקול כניעה סבירה לפני שאנחנו נשקול הכרזה על פשיטת רגל. הדיון על תקציב הביטחון נראה יותר ויותר כמו"מ על גובה דמי החסות שיש לשלם לעבריינים תמורת הגנה נאותה.

אחרי זה לפיד מסביר לי שכדאי להשקיע במניה שנקראת מדינת ישראל-נראה שעדיף להשקיע בדירות שם ההשקעה בוודאי תהיה רווחית יותר והמחירים יעלו.

3. מדברים על תקופת צינון שיצטרך עיתונאי לעבור בטרם יחדל לתפקד כעיתונאי ויהפוך לאיש יחסי ציבור. צינון הולך טוב עם הקיץ המתמשך אבל מישהו כנראה התבלבל כאן. אתיקה עיתונאית היא מושג שקיים רק בדמיונה של מועצת העיתונות וכבר מזמן העיתונאים מתפקדים כאנשי יחסי ציבור כך שאין מה לצנן. רצוי לאחד את שני המקצועות תחת ארגון גג אחד ומועצת העיתונות תכהן גם כמועצת היחצ"נים.

4. לקראת הימים הנוראים ערך גם עיתון הארץ כנס התעוררות וחזרה בתשובה אליו הוזמנו כמה מאות מאלו שביטלו את המנוי לעיתון בעקבות "צוק איתן". מתברר שלכנס הוזמן גם גדעון לוי, העילה הראשית לביטולים,על מנת שיאמרו לו את שבחו בפניו. אכן המצוקה גדולה והימים בהם עורך הארץ ביטל מיזמתו מנוי של קורא נרגז בטענה שהוא אינו ראוי להיות מנוי של הארץ חלפו לבלי שוב.

לו היה עמוס שוקן שואל לדעתי והוא אינו צפוי לעשות זאת, הייתי אומר לו שהרבה יותר מבעיית התכנים הבעיה נעוצה בהתנשאות הכללית הבלתי נסבלת של העיתון והכותבים בו על המנויים האומללים  המתנהלים על פי תסמונת האישה המוכה. חלק מהמנויים שלא ביטלו משוכנעים כי הבעיה נעוצה בהם ולא בעיתון ואם יתנהגו יפה אולי העיתון יסלח להם ואפילו יראה בהם מנויים ראויים. כאן יש להבהיר ש"העיתון לאנשים חושבים" משוכנע שחשיבה היא תכונה שאינה מאפיינת אפילו את המנויים שלו.

גילוי נאות-חידשתי את המנוי לפני כשנה [לאחר שביטלתי] לבקשת בת הזוג שטוענת שניתן לדלג בקלילות על כל המאמרים המעצבנים ולעבור לחלקים המעניינים. לא ביטלתי את המנוי בעקבות "צוק איתן" וכך הפסדתי הזדמנות בלתי חוזרת לומר לגדעון לוי אישית מה אני חושב עליו –היו לי החמצות גרועות יותר בחיים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

