על ניצול מיני בידי מאות גברים וזיכוי מאונס עם משמעות דתית


על מנת להסביר את הגדרות עבירות המין במשפט הישראלי יש לחזור אל שחר ההיסטוריה. הבסיס נותר ללא שינוי, על אף שהזמנים הולידו תיקונים משמעותיים מאד. כך למשל עדיין גבר המקיים "בהסכמה" יחסי מין עם קטינה למטה מגיל 14 ייחשב אנס ולעומת זאת אישה שתשכב עם קטין "בהסכמה" ניתן יהיה להאשימה במעשה מגונה בלבד, או גם במעשה סדום בתנאי שהייתה מעורבות של חדירה אנלית . יש לי אגב ספק אם במקורה הגדרת "מעשה מגונה" נועדה לחול על אקט מיני שלם.

באורח מוזר ככול שהתרחבה הגדרת עבירת המין גם למעשים שאינם כוללים אקט מיני שלם וכן ליחסי מין שהושגו בהטעיה ביחס למיהות העושה כך הלך והתחדד ההבדל ביחס המחוקק לנשים ולגברים.

לא על הגדרת עבירות המין באתי לכתוב אלא על הדעה הקדומה. על פי הפרסומים אישה בת 38 קיימה יחסי מין עם קטינים רבים מגיל 12 ועד גיל 16 ,יחסי מין שחלקם היו כרוכים גם בחדירה אנלית. עקב כך הוגש נגדה כתב אישום חמור. זה כמובן לא מנע את יצירת האווירה הכללית שהאישה הזו היא בעצם קורבן אומלל ובעצם יש מקום, כרגיל, להעמיד לדין את "הגברים".

אם תרצו הוכחה לפעולתו של המנגנון המוכר הזה תוכלו למצאה ברשימתה של אורית קמיר. שם האישה אינה אלא קורבן הסובל מ"ניצול מיני בידי מאות גברים, הנוהרים מכל רחבי הדרום כדי לעשות בה מעשים מיניים, כי נפוצה השמועה שהיא מאפשרת זאת ולא גובה תשלום"

מעניין-אישה בת 38 מפתה קטינים בני 12 והנחת המוצא היא שהיא הקורבן [ובוודאי הייתה נתונה לניצול מיני בילדותה]  והקטינים בהיותם זכרים הם העבריינים האמתיים. יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחר הפרשה-היא מעמתת אותנו שוב עם הדעות הקדומות וההנחות הסמויות המכתיבות את ההתייחסות לנושא עבירות המין. ההימור שלי שהאישום יסתיים בהסדר טיעון מקל מאד וסמוי.

עלי להדגיש כי החיפזון בהגשת כתב אישום נגד האישה נראה לי תמוה וייתכן בהחלט שמדובר באישה אומללה ומעורערת בנפשה. בהיעדר מידע על הראיות אי אפשר להביע דעה וכשאי אפשר לחרוץ משפט, בהיעדר מידע, מוטב פשוט לשתוק ולהמתין.

מכאן לפרשה משפטית אחרת שלא זכתה לדיון מעמיק. בית המשפט העליון זיכה אדם שהורשע באונס במסיבת חילופי זוגות שארגן קצין משטרה. לא אכנס כאן לנבכי העדויות אולם בית המשפט העליון התערב  באופן בוטה בקביעות עובדתיות של בית המשפט המחוזי, שישב בהרכב של שלוש שופטות, והראה עד כמה אלו היו מוטות לרעת הנאשם, אגב פירוש מסולף של ראיות וציטוט לא נכון של עדויות.

קשה לי להתייחס למאורע זה כאל פרשיה משפטית. הסיכוי שבית משפט בישראל יתערב בקביעות עובדתיות בערעור הוא כמעט אפסי. הסיכוי שבית משפט יתערב בקביעות עובדתיות שנתנו בהרכב של שלושה שופטים הוא אפסי. הסיכוי שהתערבות כזו תהיה בעבירות מין ולכיוון של זיכוי נאשם מאשמת אונס – לא קיים.

כאן ישאל הקורא-הנה בכל זאת זה קרה, הכיצד?–אמת ויציב ואת ההסבר למה שהתרחש אין לחפש בעולם המשפט המקומי אלא במישור התיאולוגי בלבד. אם התרחש מאורע מסוג זה הרי שהוא בבחינת נס וניתן לכן להאמין שלא מן הנמנע שהתרחשו בעבר גם ניסים אחרים כמו קריעת ים סוף והליכת ישו על המים. מכל מקום אין ספק ששופטי העליון שחוללו את הנס יוקעו אל עמוד הקלון.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • zviarzi  On 12 ביוני 2014 at 9:14

    כוחם הפיזי של הזכרים וגם של הגברים עולה על כוחן של הנשים. בטבע בדרך כלל הזכרים הם המפתים המציעים לנקבות את כוחם ועושים כל מאמץ להאדיר את יתרונם על זכרים אחרים. זכר אחד זוכה ב"כל הקופה" – הזכר החזק זוכה בחסדי הנקבה המתמסרת לו בתשוקתה וכל שאר הזכרים מקפלים זנב.
    אצל המין האנושי נהפכו היוצרות. האישה היא המפתה ולכל גבר נשמרת הזכות לחזר. מה לעשות שלא כל הזכרים זוכים בנקבה הנחשקת? הגבר הסביר ימשיך לחפש עד שימצא את זו שתעתר לו. בודדים לא ישלימו עם המפלה וימשיכו לנסות ולהשיג מבוקשם בכוח.
    לצערי יש נשים מסוימות (נתקלתי בחלק מהן בעת שיטוטי ברחבי המרשתת) שלא מסוגלות להבחין בין פרטים לבין כל הגברים. אלה ממשיכות לראות בכל הגברים אנסים נצלנים שיש לצאת ולהילחם בהם. בתקופת חיים – זו שלנו – המודעות לזכויות שוות לנשים כמו לגברים קיימת, גוברת וגם מביאה תוצאות.
    למרות זאת אותן הנשים ממשיכות לראות בגברים מחנה עוין וממשיכות להניף את הדגל הפמיניסטי, ובכך הן משחקות לידיהם של אותם גברים שממשיכים לראות באישה את אותה שפחה נפקנית השנייה לגבר בזכויותיה. כך מנסים שתי הקצוות – הגברי המנצל והנשי הלוחמני – להנציח את המצב שכבר עבר חלף.

    • טל  On 12 ביוני 2014 at 10:35

      בך עם הדעות שלך רואות אנס פוטנציאלי ושייך למחנה עויין? לא יכול להיות!

      • zviarzi  On 12 ביוני 2014 at 13:03

        תתפלא/י כן
        עד כמה שהבנתי מגעת הן רואות בי אויב מסוכן – מי שמצביע על מגמת השינוי בתפיסת העולם המפלה על רקע מגדר

  • טל  On 12 ביוני 2014 at 10:33

    לצערנו לא רק החוק שונה, אלא גם הבסיס שאישה במרחב הציבורי או בביתה עשוייה להאנס על ידי גבר, בעוד שגבר במרחב הציבורי או בביתו כנראה שלא יאנס, שונה. ואישה שמותקפת עלולה להחשב תוקפת.

    נערים בני 14 שעדותם מצורפת מטה, שרואים במין עם אישה מטרה אסקימו לימונית, שונים מנערות בנות 14 שהן המטרה של של גבר תמורת פיצויים שונים עבור המין.

    מהטור של צפי סער

    http://www.haaretz.co.il/gallery/mejunderet/.premium-1.2343546

    "
    ״עדות של אחד הנערים הרבים ששכבו והתעללובאשה מקרית גת, העצורה כעת בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים:
    "הלכנו שלושה חברים, לא אלה שהיו אתי קודם, נכנסנו לבית שלה וחבר שלי אמר לה: 'יאללה שרמוטה, לכי לחדר'. נקרעתי מצחוק אבל גם התפדחתי מזה. אבל היא צחקה והלכנו לחדר, שם ישר היא הורידה בגדים. ישבתי בצד וחברים שלי עשו אותה ביחד. קיללו אותה ונתנו לה מכות. בהתחלה רק על התחת אבל אחר כך חבר שלי נתן לה סטירה. אז היא אמרה 'לא', אבל הוא צחק ואמר לה, 'תשתקי יא זונה'. הקטע שגם היא צחקה, הם עשו אותה כמו בסרט כחול ואז הם ישבו בצד ואני נכנסתי.״

    ״"הם הסתכלו אבל כבר לא היה אכפת לי כי ידעתי מה לעשות, וגם עשיתי אחת מהשכבה שלי. בזמן שנתתי בה הם קיללו אותה ואמרו לה שהיא שרמוטה ושתרד לי. היא עשתה הכל ואני נקרעתי מצחוק. אחרי שגמרתי הם רצו עוד פעם. היא אמרה שנגמר לה הכוח אז חבר שלי קילל אותה ואמר שהוא יעשה את זה מהר. היא סירבה והוא זרק עליה משהו, לא זוכר מה. באנו ללכת ואז היא אמרה שטוב ונעשה עוד סיבוב אחד. נראה לי שהיא עוד היתה חרמנית אבל שהיתה צריכה לצאת מהדירה הזו או משהו כזה, לא יודע. אז נתנו בה כל אחד והלכנו משם. כשיצאנו זרקתי עליה את החולצה שלה ואמרתי לה: 'פעם אחרונה שאת אומרת לנו לא'. סתם, זה היה בקטע של צחוק ועובדה שגם היא צחקה. משם יצאנו לקנות שתייה והלכנו לפארק".״"

  • גולדבלט משה  On 12 ביוני 2014 at 11:15

    אני לא יכול להגיב על ראיות שאין לי מה גם שמדובר במקרים רבים מאד ובטענה שהיא עצמה הייתה היוזמת-אני רוצה להאמין שאם הגישו כתב אישום אזי יש איזושהי תשתית עובדתית..מכל מקום גם אני תמה כפי שכתבתי על החיפזון בהגשת כתב אישום ולא אסיק כל מסקנה מציטוט חלקי של מספר עדויות בעיתון

    ברור שהמציאות שונה מאד לגברים ונשים אולם אנחנו מדברים על תחום מצומצם של יחסי מין בהסכמה בין גברים לנשים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s