הדברים שחוצן כמוני לא מתחבר אליהם


ככול שאני מתבגר /מזדקן/מקשיש  הבעיה מחריפה ואני מודה בצער בפערי הידע וההתמצאות שלי. הנתק התרבותי והסביבתי מחמיר משנה לשנה ואין טעם לפרט יותר מדי. לדוגמא, מעולם לא ראיתי תוכנית "ריאליטי" לא את ה"האח הגדול" לא את "הישרדות" וגם לא את "כוכב נולד". פעם ראיתי את "החוליה החלשה" ונתקפתי גועל. תאמרו לי בכנות-הפסדתי משהו?

איני מכיר את נינט את אייל גולן ואת בר רפאלי ועוד עשרות אומנם/ידוענים ואלוהים יודע מי עוד שאת שמותיהם אני שומע מדי יום ואין לי מושג אם אני צריך בכלל להכיר אותם ולמה בעצם. אם אין לי מושג מה מתרחש  בתחומים הללו בישראל קל וחומר בעולם.

 כמעט לא צופה בטלוויזיה ואם כן זה רק במהדורת חדשות בסוף השבוע. את המידע שלי על מה שקורה אני מפיק מהרדיו במכונית ומאתרי האינטרנט וכמובן מאתרי המשפט שמספרים לי לפחות מה התחדש בתחום שלי במקצוע.

עד כמה שתישאר אטום ומפגר קשה שלא להבחין שמדברים היום שפה אחרת. פעם בקושי אמרנו שלום ובוקר טוב והיום מכל כיוון מאחלים לי "שיהיה לך יום נפלא" שיהיה לך יום "קסום". כל ספר חדש שיוצא הוא לא פחות ממטלטל, מרגש, מפעים וסוחף ואפשר לרכוש שלוש אורגזמות כאלו ב100 ש"ח. כל מי שרוצה למכור לי משהו מתעניין בלבביות בשלומי ואינו מעלה בדעתו שאולי זה לא מנומס להתקשר למישהו בשעות הערב ולעניין אותו במוצר כזה או אחר.

 "פעם היו שדות ירוקים שנושקו על ידי השמש" שרו ארבעת האחים, היו גם "שדות שבעמק -קידמוני הלילה" היום יש מגרשים ממש לפני הפשרה ואין יום שלא מציעים לי לרכוש במחיר מציאה כמה מהם, רגע לפני שניתן יהיה לבנות.

כנראה שחסרה אצלי איזו "חוויה מכוננת" שהייתה אמורה להפעים אותי "ברמות" שלא יתוארו. אולי זו בכלל בעיה גברית [סליחה מגדרית] ואולי לא היו הדברים מעולם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • פוקסי  On 12 בדצמבר 2013 at 15:16

    תודה על הפוסט .

    העיקר עו"ד גולדנבלט , אתה חזק מאוד באינטרנט !! ואם כך , הרי אתה לא כזה מנותק כלל וכלל . יש לך אפילו בלוג אם לא שמת לב . למעשה , רוב הסיכויים שאתה פשוט רומנטי , עורג על העבר , ומשליך על ההווה .

    הונאה עצמית די מוכרת . אבל זה טבעי ולגיטימי , גם לי זה קורה .

    תודה …….

  • משה גולדבלט  On 12 בדצמבר 2013 at 17:54

    תודה על המחמאה אבל היא לא מגיעה לי. ההבנה שלי באינטרנט מוגבלת ליסודות בלבד. גם אין לי נטיות רומנטיות וצר לי אם זה הרושם שהתעורר.

    • פוקסי  On 12 בדצמבר 2013 at 18:58

      מר גולדבלט ,

      תן לי ברשותך לנסות לפתוח או להציג בפניך הענין , מזוית אחרת :

      המאפיין העיקרי בעידן של מדיות מבוזרות ( אינטרנט , סלולר וכו…..) הינו זה :

      המידע לא זורם בצורה היררכית קלאסית – שטח / רשויות , עיתונאי / עיתון , צרכן . אלא – שאתה לא יכול לתאר תרשים היררכי לינארי של זרימת המידע . הוא יכול להתחיל מלמטה , לבוא מן הצד , מלמעלה ולכל הצדדים , בקיצור , תיאור רב מימדי וכאוטי של זרימת מידע וחדשות .

      זהו אחד המאפיינים העיקריים של העידן החדש . עכשיו :

      בעידן הזה , בחרת הרי להתמקם ממש בשפיץ הפירמידה . אתה אומנם עורך דין מכובד . אבל , בבלוג אתה גם כותב על אירועים מחדשות היום ( פוליטיקה , עמנואל רוזן , מה לא …..) .

      ואם כך , כמו הרבה אוונגרדיסטים , בחרת בעצמך , במו ידיך , להיות חלק מהותי מתופעה בה האדם הפרטי / ההמון , קורא תגר על דרך צריכת החדשות ( בין היתר מתוך נימוק שהם לרוב מוטים על ידי אינטרסים צרים ומימשליים ) ועל דרך עיבוד המידע והפרשנות הניתנת לו .

      אז הנה , אפשר בקלות היה לטעון שאתה חלק מהותי מהגל והתפיסה החדשים .

      חומר למחשבה ……….

  • משה גולדבלט  On 13 בדצמבר 2013 at 3:43

    אתה מציע לי את הפתרון של תום סוייר שקיבל עונש לצבוע את הגדר ביום חופש. הוא הפך את זה למה שבדיוק רצה לעשות. בקיצור אני בכלל לא ידעתי שאני כזה ושהתמקמתי בראש הפירמידה ממש-נעים לשמוע

  • פוקסי  On 13 בדצמבר 2013 at 9:28

    מר גולדבלט ,

    אתן לך המחשה על קרקע דידאקטית נוחה לך :

    ביום ה – 14 ביוני פרסמת פוסט , תחת הכותר : החנות שלך פתוחה . תוכל בעצמך כמובן להגיע , או בלינק :

    https://mgali55.wordpress.com/2013/06/18/68632/

    שים לב היטב :

    1) הפרשיה שהבאת לידיעתי , הובאה לידיעתי למעשה , רק לראשונה , על ידך , באותו הפוסט . מבחינתי היית ספק של מידע וחדשות , בעודך אחד מן ההמון בקשר לכך . אלמלא הפוסט , לא הייתי יודע כלל על הפרשיה , בעוד שאינך כלל וכלל ספק מידע / חדשות סיסטמטי .

    2) בתגובתי שם , הפניתי אותך חזרה ללינק אחר ( ניוז 1 ) של ספק חדשות יותר סיסטמטי , אשר נתן תוקף ובהירות יתר למידע עצמו שאתה סיפקת .

    3) משמע – כל תצורת החדשות , כל זרימת המידע , חרגה באופן בולט מהקו הלינארי המוכר של ספק חדשות קלאסי / סיסטמטי , למטה לצרכנים . אלא , שאתה התמקמת בחלקים עליונים של הפירמידה , העפת אותי הצידה , ואני בתורי , העפתי אותך למעלה גבוה יותר בפירמידה .

    4) לגבי אדם אחר , היית קובע את תצורת החדשות , והפרשנות , לגבי האירוע . הכל בעודך כאמור , אדם מן היישוב או ככל אדם , ולא ספק חדשות כלל .

    לכך הכוונה :

    אתה בשפיץ של הפירמידה ביחס שלך לעידן החדש של זרימת המידע ( מדיות מבוזרות ) ואילו לרוב , ממוקם בתחתית או באמצע הפירמידה ביחס לתרשים זרימת המידע .

    תודה ……

  • המחסנאית  On 13 בדצמבר 2013 at 14:53

    גם אני קצת מנותקת ( אפילו את השם ריהאנה לא שמעתי עד שהגיעה לארץ) אבל לא עד כדי כך. הרי צריך להתעדכן כדי לתקשר עם צעירי הבית. פעם, נורא מזמן, כשהסדרה "שושלת" או דומה לה היתה שיחת היום דאגתי לקרוא תקצירים בעתון. אבל בעצם זה לא ממש עוזר. יש אינסוף חידושים והעדפות ונורא קשה להדביק את הקצב ולהעמיד פני מתעניין או להתעניין באמת, ולהחליט מה חשוב ומה לא.

  • עידית  On 14 בדצמבר 2013 at 9:05

    הזדהיתי מאוד.

להשאיר תגובה

