לפיד עלול להיות באופוזיציה


יאיר לפיד רוצה מאד להיות בממשלה אולם כפי שהבהרתי ברשימתי הקודמת רק נתניהו יחליט על כך. נתניהו יכול להקים קואליציה ימנית בצירוף מופז על בסיס 63 חברי כנסת ואז לפנות ללבני, ליחימוביץ וללפיד בהצעה להצטרף ובסוף לצרף את המפלגה הזולה ביותר. נמסר לכם ממפלגת העבודה שבשם פנים ואופן לא ופניה של המפלגה לאופוזיציה? – אתם מוזמנים להאמין -למה לא?

 מה שקרה הוא שלפיד ויחימוביץ התחלפו  בתפקידים הפוליטיים ובמיוחד בגודל המפלגות. ב5/2012 חזיתי כי שלי יחימוביץ תישאר באופוזיציה . ההנחה שלי הייתה שכיו"ר מפלגה של 19-20 מנדטים היא  יקרה מדי כשותפה קואליציונית. כעת לפיד בגלל גודלו המפתיע הפך, להפתעתו, ליקר מדי, והוא הרי רוצה להפחית את יוקר הקואליציה. לבני ויחימוביץ מהווים כרגע אלטרנטיבה זולה יותר.

על מנת שלפיד ימנע ממה שעשה בגין ב1977 לד"ש הוא חייב לסגור עסקה בראש ובראשונה עם בנט וכן רצוי מאד עם לבני או יחימוביץ וזאת על מנת לסכל קואליציה ימנית בלבד. ייתכן שבנט החושש שנתניהו רוצה אותו בחוץ יסכים לעסקת ביטוח כזו – אם לא יתעשת לפיד הוא בהחלט עלול למצוא עצמו באופוזיציה ולהצטרף לקואליציה מאוחר יותר במחיר מציאה-לנתניהו.

הבחירות הסתיימו וכעת אנו עוסקים בפוליטיקה במבחנה. אין קשר בין המשחק שמתנהל היום שאחרי לעקרונות, אידיאולוגיה וכיו"ב הבלים שהבוחר התמים מתעקש להאמין להם. אין חדש תחת השמש.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שמחה ניר, עו"ד  On 24 בינואר 2013 at 17:14

    קשה לראות את מופז בממשלה עם יהודות התורה, שמתנגדת לגיוס החרדים, אחרי שפעם אחת הוא זחל לממשלה הזאת, וברח ממנה אחרי חודשיים.
    אם האיזון 60-60 היה נשמר, ביבי ויאיר היו מחזיקים זה את זה בביצים: יאיר – שבלעדיו אין ממשלה, וביבי, שבידו הכוח להביא לבחירות חוזרות.
    במצב החדש, רק ביבי מחזיק את יאיר בביצים.
    ממשלה הנשענת על 61 ח"כים יכולה לעשות רק דבר אחד: להכריז מיד עם הקמתה על בחירות חדשות.
    בבחירות האלה כולם ירוויחו – ורק יאיר יפסיד – ובגדול.
    והפעם ביבי לא יחזור על השגיאה שלו, ולא יתקוף את בנט, אלא את יאיר.
    שלישיית השמאל – ציפי-שלי-זהבה – תתקוף גם את יאיר וגם את ביבי.
    לשלי לא תהיה ברירה הפעם, אלא להציג תוכנית מדינית, וייתכן שהמפלגה שלה תצטרך למצוא יו"ר חדש.
    לא מן הנמנע שהטריאומווירט הזה יצא עם מצע משותף בתחום המדיני, כך שהמחלוקת הפנימית שלהן תהיה רק על הנושאים החברתיים, ואילו כלפי חוץ הן תתכתשנה גם עם יאיר, וגם עם ביבי.
    סוף-סוף נזכה למלחמה בין-גושית.
    והבחירות הבאות כבר בשער – תזכרו שאמרתי לכם.

  • גולדבלט משה  On 24 בינואר 2013 at 17:19

    עו"ד שמחה ניר-המשפט הראשון שלך זו בדיחה-נכון?

  • שמחה ניר, עו"ד  On 24 בינואר 2013 at 18:10

    אני משאיר לך להחליט אם זו בדיחה עצובה, או מציאות מרה.
    כמי שכתב כמה מאמרים על שאול ("בית לא עוזבים, אני נשאר") מפוז, אתה יכול להניח שאני לא בטוח בשום דבר שהאיש הזה עשוי לעשות.
    יחד עם זה, כתבתי כי "קשה לי לראות" אותו שוב בממשלה אחרי כל התהפוכות שלו, כי הבריחה שלו מהממשלה הייתה עם הפנים לבחירות (ואולי זה מה שנתן לו את הדילוג על אחוז החסימה), וכיוון שאני צופה בחירות חדשות, אפילו עם ממשלת 63, הכוללת את מופז) קשה לי לראות אותו מסכן גם את המעט שיש לו.
    ואם אתה שואל אותי אם אני מדבר בצחוק – על כך אמרינן צחוק-צחוק, וגו' (מותר בבלוג שלך להגיד דברים נורא גסים?).

  • שמחה ניר, עו"ד  On 24 בינואר 2013 at 18:23

    ואגב, מה כבר יכול מופז להציע עם שני המנדטים שלו, אחרי שעם 28 הוא היה מוכן להסתפק בסגנות ריקה-מתוכן לראש הממשלה?
    סגנות שר ללא תיק?
    וחוץ מזה, מי מבטיח לכם שישראל חסון ייתן לו לזחול לממשלה שלא תגייס את החרדים?

  • zviarzi  On 25 בינואר 2013 at 7:41

    שמחה ניר מייצג אותי נאמנה. לעניות דעתי הערכותיו מעולות.

    • שמחה ניר, עו"ד  On 25 בינואר 2013 at 17:23

      תודה צבי. אני קצת מסמיק …

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 27 בינואר 2013 at 7:57

        לא נורא. בגילך (עורך דין אינו עוד ינוקא) תצליח להתגבר.
        בכל מקרה ציינתי את שציינתי משום שנבצר ממני להבין את ידידך המלומד ובמקום להתנצח אתו שמחתי שאת דעתי ייצג עו"דיני

להשאיר תגובה

