חדשות מבזאר הבחירות


המורה שלי בתיכון הסבירה לנו פעם שתמיד היריבות המרה ביותר היא בין המפלגות הקרובות לכאורה בדעותיהן מאחר והן מתחרות על אותו ציבור בוחרים. אני לא בטוח שהדברים נכונים היום בה במידה. מתברר שמרצ ממשיכה לאבד קולות לטובת ציפי לבני ומאידך ישנו ציבור גדול המתלבט בין הצבעה לנפתלי בנט ולבית היהודי לבין הצבעה ללבני ו"התנועה". הממצא הזה נראה במבט ראשון מופרך לחלוטין עד שאתה מבין שזה לא כך-ציבור שלם בכלל לא מתעניין במצעי המפלגות- אם הן בכלל טרחו לנסח מצע. ציבור זה מצביע למפלגה כאילו היה עליו לרכוש מותג נחשב.

בכל זאת ייתכן שקיים עדיין ציבור אחר, המתאמץ בכנות לבחור בין שלי יחימוביץ, יאיר לפיד וציפי לבני והמפלגות שהצטרפו אליהם. ההכרעה לא קלה. לפיד, כפי שהגדירה זאת מכרה שלי, הוא חתיך הורס וזה חשוב. ציפי לבני בלונדינית, אמנם לא מושכת במיוחד, אבל עם סגנון מלוטש ושלי יחימוביץ בהחלט מתחילה להזכיר את גולדה .

 משלושת ראשי מפלגות המרכז –כלום שלי יחימוביץ היא זו שלא הייתי רוצה להיתקל בה בסמטה חשוכה. ניסיתי להבין מדוע, הרי קיימת בינינו הסכמה בשורה ארוכה של נושאים. לאחר יגיעות גיליתי את התשובה המביכה למדי – מהאישה הזאת אני מפחד, לא יודע למה. כשאני מנסה לשחזר ממי עוד פחדתי כך אני נזכר במנהלת בית הספר היסודי שלי עליה השלום. אישה רבת פעלים וזכויות חלוצה וקנאית לשפה העברית – אבל מה זה מפחידה.

 להגנתי אומר שכנראה אני לא היחיד שמפחד ממנה. בסקר הארץ נמצא שרק 5% הנדגמים היו רוצים לבלות אצלה ערב פרטי [??] ורק 24% מאלו שמתכוונים להצביע עבורה היו מסתכנים בחוויה כזו. למנהלת בית הספר שלי היה ספר שחור בו היא הייתה רושמת כל עבירת התנהגות-יחימוביץ בוודאי רשמה את העבריינים בסמארטפון שלה ובטח בגלל זה הוא נגנב. ייתכן גם שהגניבה של המכשיר [נסי למצוא אותו אצל היועצים של ליבני] היא שהובילה אותה להכריז שלא תצטרף לממשלת נתניהו לפני שתתפרסם רשימת השיחות מהמכשיר-טוב זה רק ניחוש פרוע.

 בקניון המותגים של המרכז יש מהומה לא קטנה. אי אפשר לומר שהם יורים בנגמ"ש כי מה ליאיר לפיד ול"וויעברס" ולנגמ"ש? אבל נראה כאילו הם נפגשו זה עתה בכניסה לקניון הימין מתוך כוונה לבדוק את הסחורה והתוצאה- מריבה עד לב השמיים. אני כבר שומע בדמיוני את הצעקות לסדרן אביגדור ליברמן- "אני הייתי קודם" [בתור לכניסה לממשלה] לאחר אי אלו צעקות ודחיפות שלי נעלבה והחליטה שהיא בשום פנים ואופן לא תקנה בקניון הזה-הסדרן התנהג אליה בצורה מגעילה ואף כינה את דבריה "שטויות של שלי".

בקיצור- נטען ששלי יחימוביץ הבינה [רק עכשיו?]שנתניהו בכלל לא מתכוון לצרף אותה לממשלה אם יש לו חלופה אחרת. מחשבה הגיונית וכתבתי על כך בעבר. מפלגת העבודה היא תוספת לא רצויה ויקרה מדי לקואליציה ולמרות שיחימוביץ כנראה משתוקקת להיכנס לממשלה סביר שהאופציה הזו לא תוצע לה. מאידך אם יוצע למפלגת העבודה להצטרף לקואליציה לאחר הבחירות אני יכול לספק לה שלל תירוצים להצטרפות שנוסו בהצלחה בעבר. עופר עיני למשל יוכל שוב להופיע בעיניים דומעות במרכז המפלגה ולספר כמה ההצטרפות נדרשת למניעת פגיעה בשכבות החלשות – בסרט הזה כבר היינו.

אפשרות נוספת היא להתנות קואליציה באי צירופו של בנט וחבורתו לממשלה ואז אפשר לטעון שמנענו אסון של ממשלה קיצונית ואנטי חברתית והצלנו את עם ישראל. בקיצור הצהרתה של יחימוביץ לא שוללת כניסה לממשלה בתנאים האפשריים היחידים עבורה ומכאן שהיא באמת לא ויתרה על כלום בהצהרתה. אם הצעד עצמו הועיל ליחימוביץ מבחינה אלקטורלית – נחיה נראה. המטרה היא לגנוב בחזרה קולות מיאיר לפיד ומלבני-לא מהליכוד.

יאיר לפיד נמצא עצמו נאלץ לשחרר הבטחה בעקבות "התחייבותה" של יחימוביץ שלא להצטרף לממשלת נתניהו. גם הוא הצהיר שלא יהיה חבר בממשלת ימין קיצוני  תוך שהוא מותיר לעצמו את האופציה לטעון שכל ממשלה שאליה יצטרף בהגדרתה כבר אינה ממשלת ימין קיצוני. לפיד לא התחייב שלא להצטרף לממשלת נתניהו ולא מתכוון לתת התחייבות נואלת כזו – כל מהותה של מפלגתו היא שותפות ב"נטל השלטון" .

ציפי לבני – מגמגמת בנחרצות כדרכה מאז ומעולם. היא אמרה משהו בעקבות ההצהרה "שיקוליה בנושאים פוליטיים ואחרים נבעו תמיד משיקולים עניינים ושיקולים לאומיים. כך פעלה בעבר וכך בכוונתה לפעול גם בעתיד" מהצהרה הזאת אתם יכולים להבין מה שתרצו-התחייבות שלא לשבת במפלגת נתניהו אין כאן. אני תמיד מתפעל מיכולתה של ליבני לנסח אמירות מלוטשות שאינן אומרות כלום.

לאחר שקיבלתי החלטה עקרונית שאני בחירות האלו לא משתתף אפשר להתרווח בכיסא ולראות בעניין את המשחק הפוליטי אם כי חייבים להודות שהמשחק עד כה משעמם. נבחרות הגושים משחקות כל אחת במחצית המגרש שלה ומשחק אמיתי אין כאן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • צביקה  On 4 בינואר 2013 at 6:21

    סליחה מראש על תגובתי.

    מי שלא משתתף משאיר טעם רע. ישחקו הנערים.
    תמיד יוכל הבטלן לטעון זה לא אני!!!
    תקים במטוטא מפלגה. יש בין היהודים הרבה שהיצטרפו למפלגת הקיביצרים=יועצים שאף אחד לא זקוק לעצתם
    .
    כל הפלפולים לשם מה? לניקוי המצפון אולי.
    בחירות זה עניין רציני. להחליט מחליטים אחרי מחשבה. המתעצלים פטורים. הם מפחדים עוד מהגן….

    • גולדבלט משה  On 4 בינואר 2013 at 7:12

      צביקה הבנתי כבר מזמן שאתה שולל את החלטתי לא להשתתף בבחירות-זו זכותך. נא לכבד את העובדה שזו החלטה בהחלט מצפונית עבורי שאינה נובעת מעצלות להתייצב בקלפי הנמצא דקה הליכה מביתי. לדעתי השתתפות בבחירות כאשר זו דמות המפה הפוליטית היא להפוך לשותף להונאה ואני לא מוכן לכך-אתה עשה כהבנתך!

      • צביקה  On 4 בינואר 2013 at 7:30

        משה גולדבלט אני מכבד את זכותך להביע את דעתך ומאותו המקום אני מאמין שאתה תמשיך ותכבד את זכותי לנסות ולשכנע אותך שעמדתך שגויה.
        את המפה הפוליטית אני אתה והם ציירנו. את המפה הזאת רק אתה ואני וכל מי שמרגיש כמונו יכולים לשנות. אם כל אחד כזה יחליט כמוך הרי שהרשעים הצליחו ("למה דרך רשעים צלחה שלו כל בוגדי בגד?")
        פרוט מה הוספתי בתגובתי לגלעד.

  • גלעד  On 4 בינואר 2013 at 6:32

    מדוע לא תשקול להצביע לארץ חדשה? הם יתחייבו להשאר באופוזיציה. אם יצליחו להלך אימים רק על שר אחד מושחת, דיינו. למרות שהציפיה מהם זה לניעור הסירה.

    • צביקה  On 4 בינואר 2013 at 7:23

      השאלה הנכונה צריכה להיות למה לא תשקול שוב את החלטתך לברוח מעול האחריות?

      לעניין הצבעה למפלגה שכל תפקידה הוא להלך אימים ואפילו אולי לניעור הסירה הרי שגם כאן יש לי המלצה מבוססת על נסיון העבר.

      מראשית שנות המדינה חונכנו עד כדי אולפנו להצביע מתוך רגשות שליליים. חונכנו עד שהפך הדבר להרגל להצביע נגד ולא להצביע בעד.
      ראש הממשלה הראשון והמיתולוגי דוד בן גוריון לא הזכיר את חבר הכנסת מנחם בגין בשמו. הוא שנא אותו עד כדי כך שלא היה מוכן אפילו להזכיר את שמו. אותו בן גוריון תרם תרומתו גם לדעה הקדומה שערבי טוב הוא ערבי מת. בן גוריון היה הראשון שקבע שהשנאה היא שצריכה להוביל את היד הבוחרת בקלפי כאשר הכריז שלא יקים קואליציה לא עם חרות (ימין) ולא עם מק"י (שמאל).
      לכן אין להתפלא שברבות השנים לא הצביעו לפרס כי אמו ערביה וכן הלאה וכן הלאה.

      הגיע הזמן שנחליף דיסקט. הגיע הזמן לזרוק לפח את דיסקט האנטי. צריך להתחיל לחשוב חיובי. הגיע הזמן ללכת לקלפי ולהצביע אחרי מחשה.
      צריך לחשוב מה יעשה לנו טוב במקום מי ומה יעשה להם רע.

להשאיר תגובה

