על כתב אישום מקושקש ועל ישרה


קראתי סוף סוף את כתב האישום שיוגש נגד השר אביגדור ליברמן- בקשקוש טהרני וצדקני כזה כבר לא נתקלתי שנים רבות. קשה מאד להבין מהי העבירה שמיחסים לליברמן- מדוע אי גילוי העובדה שעובד ביזמתו ניסה לעזור לשר, אגב ביצוע עבירה משמעתית, היא עבירה של השר. הטענה היא שעל ליברמן היה לגלות מיזמתו שהשגריר סייע לו ולחלוק את המידע עם הוועדה שדנה בעניין מינויו כלומר בעצם להעיד נגד המינוי. לטעמי מדובר בצדקנות ברמתה הצבועה והמבחילה ביותר- ישקול כל אחד אם הוא עצמו היה נוהג אחרת בנסיבות דומות.

שמחתי לשמוע אתמול שאני לא היחיד שחושב שכתב האישום הוא קשקוש. פרופ' אריאל בנדור, משפטן ידוע, סבור כמוני. קיים חשש שבאווירה הציבורית היום, בתי המשפט ייכנעו להיסטריה המבוימת מבית מדרשו של התועמלן המשפטי משה הנגבי. אם בתי המשפט יסרבו לבלוע את ההבל הזה, הנגבי מזמן רואה עצמו כערכאה המכהנת מעל בית המשפט העליון והוא ינזוף בהם חמורות.

לא פחות מבחילה היא ההתלהמות של "שלושת הוויבערס הפולניות" ו"נושא האלונקה", יאיר לפיד, העומדים בראשות מפלגות השמאל – מרכז הקוראים לליברמן להתפטר מידית מתפקידו בהסתמך על תקדים דרעי ופנחסי. תקדים  זה התייחס לעבירות רציניות ביותר חמורות לאין שיעור והיה ונותר תקדים בעייתי המנוגד ללשונו של החוק. הגדילה לעשות זהבה גלאון שקבעה שהיא תעתור לבג"ץ שעות בטרם פורסמה בכלל החלטת היועץ המשפטי ממשלה ובטרם התברר בדיוק תוכנו של כתב האישום– לכי לבג"ץ זהבה ואולי תגלי שהוא כבר לא סניף של מרצ.

לו באמת היינו תובעים מעט יושר מפוליטיקאים, היינו דורשים מהם לא לעסוק בנושא ליברמן- הם אינם רשאים לעסוק בנושא כי מדובר בהחלטה משפטית והם בגדר צד מעוניין השואף לחסל יריב פוליטי. אם מאשימים את ליברמן שלא חשף את העובדה שהשגריר סייע לו ניתן בהחלט להאשים במידה רבה של צדק פוליטיקאים המוליכים  נגדו מסע ציבורי, כביכול בשם ערכי שלטון החוק, על מנת להביא להחלטה שיפוטית נגד יריב פוליטי, החלטה החייבת מטבעה להתקבל באופן נקי מלחצים.

מעניין לבחון מי המטיפים לנורמות ציבוריות ראויות. ציפי לבני החריבה מפלגה אחת ואחר כך מקימה רשימה חדשה, תוך שימוש בתחבולות פוליטיות ממולחות מאד והצעת מועמדות תמורת מימון בחירות [ שוחד – פשוטו כמשמעו] לחברי הכנסת מקדימה שיצטרפו אליה. לאחר מכן היא מגלגלת עיניים לשמים בטענה שהיא נחלצת לפעולה עצמאית למען השלום הואיל והמפלגה אותה החריבה נהרסה.

למה נלין על היעדר ישרה? – יאיר לפיד שואל אותי בכרזת הבחירות אם הבן שלי [למה לא הבת?] יסחוב את האלונקה לבדו בצבא – מתחשק לענות ללפיד שאם הילד יתגייס לגלי צה"ל או ל"במחנה" סביר להניח שלא יצטרך לסחוב אלונקות בכלל.

יש בהחלט מה לומר על הישרה של שלי יחימוביץ, אפשר להזכיר את הראיון עם עמיר פרץ רגע לפני המעבר למפלגת העבודה ובקשת הסיוע הפוליטי ממנו, אבל  עדיף להעיד פוליטיקאית ראויה מאד [לשעבר] יולי תמיר המאשימה את יחימוביץ באי אמירת האמת לבוחר מתוך שיקולים טקטיים

"   בראיון הביעה תמיר חשש מכך שתהליך הפזילה למרכז של מפלגת העבודה הוא חלק ממהלך טקטי של יחימוביץ', שנועד למשוך מצביעי ימין. "זה עצוב אם זה נכון. במצב הזה אנחנו אומרים לבוחרים דבר שאיננו אמת על מנת שיצביעו לנו, ואחרי הבחירות נגיד להם 'מה שרואים מכאן לא רואים משם ואנחנו עכשיו מגלים את חשיבות הצד המדיני'. זה לא הוגן בעיני. זה לא ראוי בעיני. זה סוג של גניבת דעת. אם יש לך משהו להגיד למצביעים תגיד אותו לפני שמצביעים לך, לא אחרי".

משום מה אי הגילוי הנאות שאני מייחס ללבני, לפיד ויחימוביץ חמור בעיניי בהרבה מהמיוחס לאביגדור ליברמן. על זהבה גלאון אני מעדיף לא להרחיב את הדיבור- מרצ ללא ספק ראויה למנהיג אחר ויש שם מועמדים ראויים הרבה יותר ממנה. אם מרצ למרות פזילת מפלגת העבודה לימין, לא תצליח לגדול באופן משמעותי יש לכך סיבה אחת – זהבה גלאון.

איני חסיד של ליברמן- לטעמי מדובר בפוליטיקאי כוחני, רדוד, חסר מחויבות אידיאולוגית אמיתית, אדם שמשרת באמת אינטרסים של ההון ובכלל דמות שתרומתה לחיים הציבוריים בישראל היא שלילית במהותה ולמזלנו היא גם שולית. למרות זאת אביגדור ליברמן הוא עדיין המייצג הנבחר של העלייה הרוסית ושל ציבור נוסף וגם יריביו חייבים לכבד עובדה זו ולנסות לשנות אותה בקלפי ולא באמצעות הליכים משפטיים מפוקפקים.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • לא מופתע  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 6:25

    הבולשביזם הוא נשמת אפם של שמאלנינו.

  • nataliemessika  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 7:35

    משה – על סמך מה אתה קובע שהתרומה של אביגדור ליברמן לחיים הציבוריים בארץ היא שולית?
    בכל זאת הליכוד-ביתינו, שר החוץ ועוד ידו נטויה בממשלה הבאה.

  • משה גולדבלט  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 10:36

    נטלי בוודאי תסכימי שנשיאה בתפקיד והשפעה הם דברים שונים. אני לא מצליח חשוב על נושא מהותי אחד שליברמן קידם אפילו על פי עקרונותיו המוצהרים.
    יש אנשים שמקדמים נושאים-קחי למשל את סגן שר הבריאות -החרדי הזה לייצמן. האיש ביצע כמה רפורמות ממש חשובות ואפילו מי שאינם חשודים על חיבה לחרדים מודים בכך-כוונתי להכללת טיפולי שיניים לילדים בסל והרפורמה בטיפול בחולי נפש כמו דברים נוספים. ליברמן לא הותיר כל חותם במשרד החוץ והמחשבה שיהיה שר הביטחון מעוררת בהחלט דאגה.

  • צביקה  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 12:59

    ליברמן לא השאיר חותם במשרד החוץ?
    משבר מתמשך עם תורכיה זה לא חותם, זה חורבן!
    הוכחה שרוב העולם לא אוהד אותנו זה לא חותם, זה אסון!
    להמשיך?

    • בר ברע  ביום 16 בדצמבר 2012 בשעה 18:07

      היה זה ליברמן שקרא בישיבת הממשלה שאין לפעול במים בינלאומיים

      • צביקה  ביום 17 בדצמבר 2012 בשעה 18:57

        על זה הוא יקבל עסקת טיעון. הוא לא הצליח למנוע את פיאסקו המשט אבל הצליח לדאוג שמשטרת ישראל לא תפעל מעבר לים

  • גולדבלט משה  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 14:58

    ליברמן לא אחראי בכלל למשבר עם תורכיה שהוא תוצאה של שינוי אסטרטגי במדיניות התורכית-אגב שינוי שהתרחש כבר מספר פעמים בעבר ללא קשר לממשלה מוסלמית. אולי אחראי למשבר אולמרט שמינה בטפשות מדהימה את ארדואן למתוך עם אסאד ויצא למבצע עופרת יצוקה? גם זה לא. יחסי חוץ אינן עניין של סימפטיה. מדינות כפי אמר דה-גול הן מפלצות קרות.
    באשר לכך שרוב העולם לא אוהד אותנו-טוב זה היה לפני ליברמן וימשיך הרבה אחריו ואין גם לתופעה זאת קשר אליו. אגב מי זה רוב העולם [מילארד מוסלמים? סינים? או כרגיל הכוונה לארצות אירופה שזה העולם הרלוונטי אליו מתייחס השמאל הישראלי]. אגב העובדה שהעולם לא אוהב אותנו זו תמצית הציונות- שנאו אותנו גם שלא היה לנו שום כוח ולא היה לנו אפילו רבע סגן שר חוץ ובעת שיכלו לטבוח בנו חופשי חופשי-זה העולם שאנחנו צריכים לשרוד בו ותמיד רצוי לעשות זאת עם המון פצצות אטום בקנה.
    אין צורך להתייאש-אם יגלו אצלנו המון נפט בנוסף לגז טבעי אזי אהדת העולם תשוב כבמטה קסם

    • צביקה  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 16:22

      בין רגש האהבה לרגש השנאה יש מקום לעוד מספר רגשות כמו: סולד, דוחה, מתעב עויין.
      העולם אהב אותנו מאוד לפני נצחון ששת הימים. מאז ככל שהאמנו יותר בצדקתנו כך התרחק העולם מאהבתו אלינו. אותן ארצות שייצאו אלינו מתנדבים והמון מתנדבות שופכות עלינו היום קיתונות.
      ראה מה קרה לעירק חרף הנפט וראה מה קורה עם אירן שגם לה לא חסר.
      המציאות לא כל כך חד ממדית.
      ליברמן עשה מה שעשו לפניו אבל בצורה הרבה יותר בוטה וחסרת מעוף.
      שר חוץ טוב אמור לבנות מצבים ולא להגרר אחריהם. בתקופתו של ליברמן כל משברון הפך לאסון.

  • גולדבלט משה  ביום 14 בדצמבר 2012 בשעה 19:47

    בששת הימים איבדנו בניצחוננו את ההזדמנות לזכות באהדה כללית אם היינו מובסים ומושמדים לא ניתן בכלל לשער איזו אהדה היינו מקבלים. מיד לאחר ניצחוננו כל מדינות הגוש המזרחי ניתקו עמנו את היחסים הדיפלומטיים-זה קרה כשהוצעה תכנית שלום הנדיבה ביותר על ידי ממשלת אשכול.

    אגב ב1948 כשבצענו את הנכבה זכינו לאהדה גדולה מאד יחסית-גם מהגוש המזרחי-התפנית באה מאוחר יותר בשל הפניה מערבה-לטעון שהאהדה או אי האהדה הם פרס או עונש על התנהגות זו פשוט בורות ואי הבנה מוחלטת של המציאות הבינלאומית. אם היה קשר בין מעשים לאהדה אזי הערבים עם הפוליטיקה הרצחנית הפנימית שלהם והמשטרים האפלים שלהם היו צריכים להיות מוקצים מחמת מיאוס-זה כמובן לא קורה כי יש יותר מדי אינטרסים.

    צביקה נורא כדאי לרענן את שיעורי ההסטוריה

    • צביקה  ביום 15 בדצמבר 2012 בשעה 16:51

      שבוע טוב לך משה ולכל מי שטורח להציץ אל המתרחש כאן אצלך.

      לא בששת הימים אבדנו את אהדת העולם.
      האם צריך להזכיר לך את המתנדבים והמתנדבות שהציפו אותנו באהבה וגם בנכונות לבוא ולעבוד בקיבוצים.
      המשך אחיזתנו בשטחים הכבושים – בהתחלה במסגרת מה שמנהיגינו קראו ה"כיבוש נאור" ובהמשך במסגרת כיבוש וכבר בלי הנאור – היא שמרחיקה מעלינו לאט אבל בעקביות מדינות ידידות. רק לאחרונה בגלל הצהרות בומבסטיות על בניה בשטחים אבדנו גם את אהדתן של הידידה העקבית גרמניה וגם את זו של קנדה.
      לפני שאתה נסחף לחלוקה נדיבה של דרגות בורות כדאי שתתן לי קצת קרדיט. אין ספק שחוקי המשחק מוכתבים מאינטרסים. בתוך מסגרת האינטרסים מעורבים גם גורמי השפעה נוספים.
      אין ספק שלארה"ב יש אינטרס להשיג מאחז במזרח התיכון. אבל מכל המדינות היא בחרה בישראל ולא באותם משטרים שאתה מקנא בהם.
      אין לי צורך להגן בפני אף אחד על מידת שליטתי בחומר הנלמד בשיעורי הסטוריה. העובדות הן שארה"ב הפילה את המשטר בעירק וגם סייעה להפלת המשטר בלוב.
      ארה"ב לא תמכה בכסאו המתנדנד של מובארק, שלמען האינטרסים שלה היא הזרימה לו מדי שנה מליארדי דולרים.
      עובדה היא שבדרום אפריקה הוחלף המשטר רק בגלל שהמיעוט הלבן התחיל לעשות מעשים אותם ראה העולם כ"להשתין למי הברכה ועוד מהמקפצה".
      מדינאות היא לא שחור ולבן. זה לא רק משחק קר ויבש של אינטרסים צרים.

טרקבאקים

כתיבת תגובה