שטרסלר הוא השידוך המתאים לקרן נויבך!


 יצא לי לכתוב רשימה אוהדת בעניינה של קרן נויבך ולא אחזור על הדברים – דעתי בעקרה לא השתנתה. קרן נויבך היא עיתונאית מגישת תכניות רדיו וטלוויזיה מהטובות שיש לנו. היא עוברת מסך מצוין ואף ברדיו מעטים ברמתה. יש לה אג'נדה פוליטית ובעיקר חברתית ועל חלק מהשקפותיה אני חולק, אך דומה שאף אלו ששואפים לאיזון אין להם טענות מיוחדות כלפיה. אחזור רק על כך שקרן מבטאת את דעותיה בחום לב ואין היא עושה זאת נגד מישהו אלא בעד משהו ובדרך כלל יחסה למרואייניה, גם אם אינם שותפים לדעותיה, הוא יחס של כבוד והגינות.

אני שותף לדעה כי  יש צורך ב"איזון" בהצגת השקפות  פוליטיות וחברתיות בשידור הציבורי. מן הראוי שאיזון זה ייעשה על ידי הקצאת שעות שידור מקבילות,אפילו באותה תוכנית על ידי חלוקת שעות השידור וולא על ידי יצירת זירות עימות שרק ירדדו את השיח ויהפכו חילופי השקפות לזירת קרבות תרנגולים. אין לי שום בעיה עקרונית שיינתנו שעות שידור נפרדות לבעלי השקפות שונות ומהלך כזה אפילו רצוי מאחר והכוח שצובר מי שיש לו מונופול על תוכנית כמו "הכל דיבורים" [שלי יחימוביץ,ירון דקל] רב מדי .

מאידך, יש לי בעיה פרסונלית עם מנחם בן  – אני לא אוהב את הוולגריות של האיש  ואתה יש לי בעיה הרבה יותר מאשר עם השקפותיו ואני מניח שאותה הבעיה הייתה לי לו הייתה משבצת שידור מוקצית לבני ציפר. כאשר אתה שם טיפוס כמו מנחם בן מול קרן נויבך כ"איזון" הסיכוי שהמהלך יביס את עצמו הוא ממשי מאד.

אם נגזרה גזרה וקיים צורך דוחק להציב דמות תקשורתית שתאזן את השקפותיה החברתיות כלכליות של קרן נויבך אני מבקש להציע מועמד חלופי. האם נחמיה שטרסלר אינו דמות ראויה הרבה יותר? האם אינו המועמד האידיאלי?.

אם תבחנו לעומק הרי שהשקפותיו הכלכליות חברתיות של שטרסלר מנוגדות באופן מובהק להשקפותיה של קרן נויבך, הרבה יותר מאשר מהשקפותיו של מנחם בן. באיזונה של נויבך על ידי שטרסלר תהרוג רשות השידור שני ציפורים במכה אחת. היא תאזן באמת את הצגת ההשקפות ומאידך תימנע מחרון אפם של עיתון "הארץ" והברנג'ה הנספחת לו. גם "השמאל" לא ימחה מדי כי בהשקפותיו המדיניות שטרסלר הוא יונה צחורה והשמאל בישראל כבר שנים רבות לא מדד לפי השקפותיו החברתיות והכלכליות.

בינינו לבין עצמנו השמאלנים החברתיים החדשים, אלו שהחלו להשתלב במחאה החברתית לאחר שנים שלא גילו כל עניין בנושאים חברתיים, עושים זאת רק לאחר שחסמו בפניהם כל אפיקי הפעולה האחרים. הם נואשו מהמאבק לשלום וגם מהמאבק בציונות בשם האג'נדה של זכויות אדם ולכן, באי רצון מובהק, פנו חלקם לזירה החברתית.

השמאל זוכר היטב כי תמיכה באג'נדה חברתית מעולם לא הביאה למרצ ולו גם מנדט אחד וכאשר הוא תומך כיום במחאה החברתית הוא עושה כן מאחר שהמחאה הפכה להיות מחאה של מעמד הבינים יותר מאשר מחאת העניים באמת.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

