הפלאפל ורוח הנבואה


 הציור של מוטי סגרון הביא אותי לקרוא על הפלאפל בויקיפדיה. חידושים לא היו שם אבל הייתה הפניה לרשימה שהתפרסמה ב"דבר " ב10.1.69 . הכותב מספר לנו כיצד השתלטו "הווימפיז" והמזללות ודחקו את הפלאפל הוותיק לקרן זווית.

גל נוסטלגי אפף אותי. בווימפי אכלתי את ההמבורגר הראשון שלי בגיל 14 לערך [ב69]. עד אז לא שמעתי אפילו על המבורגר. ההמבורגר לא יכול היה לדחוק אצלי את הפלאפל כי כבן מושב לפלאפל תמיד היה ייחוד משלו.  אפשר היה לאכול אותו רק בעיר הסמוכה נתניה שהצריכה נסיעה חגיגית – לא רחוק מקולנוע שרון זצ"ל היה הדוכן האהוב עלי. בהזדמנות זו צריך להזכיר גם את הסנדוויץ' התוניסאי ליד התחנה המרכזית בנתניה-האם הוא עדיין שם? שנים רבות כל כך לא ביקרתי בעיר.

רוח הנבואה לא שררה על הכותב. הווימפי נעלם מנוף ארצנו ואם כי את מקומו החליפו מקדונלד בורגר ראנצ'  ושות' הם לא דחקו את הפלאפל המשגשג בכל פינה. דוכן אחד יש בבניין שבו נמצא המשרד שלי ואחר במרחק של כ100 מטרים משם ושניהם מתפרנסים מצוין-אני כבר נעשה רעב וחצי מנה [עקב הדיאטה] לא תזיק לי בכלל .

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

