גשם מקומי לפרקים


 אני די מכור לתחזיות מזג אוויר ואפילו נוהג להתערב עם עצמי על אמינות התחזיות ובדרך כלל מפסיד. באופן עקרוני אני מעדיף את התחזית לשמונה ימים כי היא המספקת לי את האישור התמידי לקוצר יכולתו של האדם לצפות את העתיד- אלא אם הוא עיתונאי, או פרשן מדיני, או פרשן ספורט [מקצוע מסוכן שבו התחזיות מתבדות, לא אחת, ממש תוך כדי דיבור]. לעתים די קרובות [לא בקיץ] גם תחזיות  מזג האוויר קצרות הטווח לא מאכזבות אותי באי מהימנותן.

בחורף הניסיון שלי לבחון את אמינות התחזית נתקל באי בהירות המושגים בהם משתמשים החזאים  קל מאד לקבוע אי מהימנות אם התנבאו לגשם וסופת רעמים ובא יום צח ותכול. מאידך כאשר מתנבאים לגשם ואמנם יורדים אי אלו ממטרים קשה הרבה יותר להגדיר אם התחזית התממשה.

הבעיה נובעת  מהשפה הלא מובנת המגדירה מצבי גשם שונים. מי באמת יודע מה ההבדל בין גשם מקומי, ממטרים פזורים, גשם לסירוגין, גשם לעתים, גשם לפרקים וגשם מדי פעם? משום מה אפילו השירות המטאורולוגי העושה שימוש נרחב בכל המושגים אינו טורח לנפק לנו מילון מוגדר שנדע למה  לצפות ויש לי חשד שהערפול [מה זה בעצם ערפל] הזה אינו מקרי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיקי  On 2 בינואר 2012 at 17:10

    הבוקר שמעתי ברדיו שהגשם יחזור בערב.
    10 דקות אחר-כך התחיל המבול….

  • nachum  On 3 בינואר 2012 at 7:41

    wellcom to–Weather Forecaster anonymus–

להשאיר תגובה

