להשיב את קרן נויבך


אני מחבב את קרן נויבך-אני מניח  [לא בדקתי לעומק] שמבחינה לאומית פוליטית אין לי הרבה משותף עם "השמאלנית הזאת מגלי צה"ל"  . עם דעותיה של קרן בענייני חברה יש לי הרבה יותר הסכמות, אבל לכל אלו אין קשר לרצוני להמשיך ולראותה על המסך שאותו היא עוברת לטעמי מצוין.

באופן אישי [תסלחו לי על הגלישה למחזות אסורים] אני מוצא אותה מושכת הרבה יותר מאשר את יונית לוי – אבל זה באמת עניין של טעם פרטי בלבד. אגב לא פגשתי אף אחת מהן באופן אישי ואין לי מושג איך היא נראית "בשטח". ראיתי פעם את אילנה דיין במציאות וגיליתי שבין המרקע למציאות יש פערים שניתנים לגישור באמצעות איפור נכון. אל תסיקו חלילה מכך שאילנה דיין מכוערת- היא רק נראית אחרת.

לחיבתי אל קרן נויבך אין קשר למראה שלה, שהוא בסדר גמור, ואף לא לדעותיה, אני מחבב אותה כי שמעתי אותה מראיינת פעמים רבות. גם כאשר היא מבטאת את דעותיה בחום לב אין היא עושה זאת נגד מישהו אלא בעד משהו ותמיד יחסה למרואיין גם אם הוא אינו מתאים לדעותיה, הוא יחס של כבוד והגינות. במובן זה קרן נויבך מזכירה לי את כרמית גיא שאף כלפיה נטענה פעם אותה הטענה על המראה שלא בצדק . גם כרמית הייתה שייכת בוודאי לשמאל ואף על פי כן מרואיינים מהימין מעולם לא חששו להתראיין אצלה ומעולם לא יצאו נגדה כאשר דיברו על תקשורת עוינת.

כנראה שבני אדם יודעים להבחין בין הגינות והוגנות לבין רשעות וסילוף ללא קשר להשקפת עולם ולדעות פוליטיות. כנראה שאנחנו סובלניים הרבה יותר לדעות מאשר למה שנתפס  כיחס נבזי ולא הוגן. על ירון דקל למשל אין לי דברים טובים לומר- אם הוא רק יכול להביך ולהשפיל את הזולת, בין היתר באמצעות הארכיון, הוא יעשה זאת ללא היסוס. סרקזם ולגלוג הם כלי נשקו העיקריים והם מחפים על העובדה שמבחינה מהותית יש לו מעט מאד לומר, כפי שמתגלה ברשימותיו הדלות.

ללא היסוס חתמתי על העצומה הקוראת לביטול הדחתה של קרן נויבך. היא נכס לערוץ הראשון שאין לו נכסים רבים מדי ואני מניח שרבים מאד, גם אלו שאינם מסכימים עם דעותיה, סבורים שאין לפגוע בה ובתפקידה-השיבו את קרן למסך.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 18 בנובמבר 2011 at 9:27

    ואם יורשה לי לומר איזה עיתונאי אהוב עלי מהמחנה הנגדי זהו יעקב אחימאיר. בן אדם: משכיל, נעים הליכות, בלי וולגריות וגינונים מילטריסטים, תמיד נותן כבוד גם למראויינים שהוא איננו מסכים איתם, ומעל הכל מגיש את "מהדורת רואים עולם" שמביאות חדשות ותוכניות תחקיר מאוד מעניינות מפינות אחרות בעולם שבד"כ אינם מסוקרות.

  • noam-lester  On 18 בנובמבר 2011 at 10:06

    בהיותך רודף "בוגדים" אובססיבי (למשל מסע הצלב שלך נגד עידן לנדו, שנמשך כבר שלוש שנים), להזדעקות שלך להגנת עיתונאית נרדפת אין הרבה תוקף. לא לך המלאכה הזו. כבר קנית את מקומך בין הרודפים את חופש הדעה. ועכשיו אתה נזעק? אתה הרי בין מכשירי הרדיפות. לך מפריעה מאוד דעתו של עידן לנו. עד כדי כך שפנית ליועץ המשפטי לממשלה בעניינו. לאחרים מפריעות דעותיה של קרן נויבך והם מזיזים אותה מתפקידה. על מה אתה מלין בעצם?

  • סתם אחד  On 18 בנובמבר 2011 at 10:32

    לסטר, חסוך מהקוראים את המלל הצדקני ושטוף הקצף שלך. עוד לא שמת לב ש 90% מהציבור בארץ מתעבים חלאות פוסט-ציוניות?

  • noam-lester  On 18 בנובמבר 2011 at 10:41

    אכן, סתם אחד. לא פלא שאתה חושש לעמוד בשמך המלא מאחורי הברכות שאתה מעתיר.

    • עוד אחד  On 18 בנובמבר 2011 at 14:42

      אלה לא ברכות, לסטר, אלא עובדות מוצקות. רוב מכריע מהאנשים בארץ נגעל ממך ומדומיך. אז מה, אתה רוצה את השמות של כולם?

      • יהודי גרמני  On 18 בנובמבר 2011 at 20:49

        ו 90% מהציבור בעולם מתעבים חלאות נאו נאציות כמוך. עובדות מוצקות.

      • עוד שני  On 19 בנובמבר 2011 at 17:13

        אתה רואה לסטר? רק טינופות כמו היהודי הגרמני האוטו-אנטישמי מגינות עליך. זה לא אומר דרשני?

      • noam-lester  On 20 בנובמבר 2011 at 10:02

        מה שאומר דרשני הוא התגובות שלך ושל חבריך (ואולי אתה מגיב אחד שבפחדנותו מחליף תחפושת שוב ושוב), ויפה ענה לכם היהודי הגרמני. אין זה מפתיע אותי שבין קוראי הבלוג הזה זו איני זוכה לפופולריות, ולא הייתי רוצה לזכות להגנה מצדך ומצד חבריך עלומי השם, הרי כל מה שאתם יודעים לעשות זה לכנות את מי שדעתו אינה כדעתכם בשמות חיבה מלבבים כגון חלאה וטינופת.

    • מינה צמח  On 20 בנובמבר 2011 at 11:29

      נכון לסטר, יש רק מגיב אחד פחדן שמתעב אתכם. כל שאר מליוני האזרחים נורא אוהבים אתכם, ורואים את זה יופי בתוצאת הבחירות האחרונות, ועוד יותר בתוצאות הבחירות הבאות.

  • גולדבלט משה  On 18 בנובמבר 2011 at 12:32

    נועם היקר-לא הזכרתי את חופש הביטוי ואני לא מבין מדוע אתה מפרש את קריאתי להשיב את קרן נויבך דווקא על רקע זה.אין לי שום ידיעה שהפסקת עבודתה של נויבך נגעה לחופש הביטוי.לא יצאתי להגנתה של עיתונאית נרדפת אלא להשבתה לתפקיד של עיתונאית שאני מחבב. ביחס לעידן לנדו קטונתי מלרדוף אחריו. בקריאתו במבצע עופרת יצוקה לאי התייצבות לשירות מילואים הוא עבר עבירה פלילית חמורה פשוטו כמשמעו וככול שיעשה זאת שוב-אפנה שוב בתלונה-לא שזה יעזור לי כל עוד פרקליטות המדינה מנוהלת כפי שהיא מנוהלת. במה זה קשור לשלוש שנים? . מעבר לכך התייחסתי עניינית לדעותיו ולכזביו ולא לשום דבר אחר,אפילו על תשלום משכורתו בעת ישיבתו בכלא הצבאי עברתי בשתיקה .

    בקיצור מאחר ואני לא משתייך לשום מחנה נאור כלשהו ולא מבקש להשתייך לאף אחד אפשר לשחרר אותי מהמסדר -שבת שלום

  • noam-lester  On 18 בנובמבר 2011 at 13:18

    ביולי האחרון הצעת טיוטת תביעה נגד עידן לנדו (בעניין החרם על מוצרי ההתנחלויות) ופרסמת אותה בבלוג שלך. עשרות (אולי מאות) בלוגרים כתבו דברים דומים וחלקם הוסיפו סטיקר לתמונה הייצוגית שלהם בבלוגים ובפייסבוק, שבו כתוב "גם אני מחרים מוצרי התנחלויות". מכולם בחרת להציע תביעה רק נגד לנדו. הניסיון שלך (כן, רק ניסיון) לרדוף אותו הוא אכן מתמשך ועקבי.
    .
    בעניין נויבך אתה מיתמם. מדוע מזיזים הצידה עיתונאית מוכשרת ופופולרית? הרי ברור שהיא מפריעה למישהו באופן שהיא מנהלת את תוכניותיה, כפי שעידן מפריע לך באופן שהוא כותב בבלוג שלו. מה ההבדל? שאותה אתה מחבב ואת לנדו לא?
    .
    אני מבין מהניסוח שלך ש"המחנה הנאור" הוא שם קוד למסדר דמיוני כלשהו שאתה מנסה להתנער ממנו. משעשע שאתה מבקש ממני לשחרר אותך מהסיוטים שלך. אני לא הכתובת לזה.

  • גולדבלט משה  On 18 בנובמבר 2011 at 13:51

    נועם חוש הומור לא היה אף פעם הצד החזק שלך-אפילו לנדו קיבל את פוסט התביעה בהומור ודרש בתוקף לתקן את התואר האקדמי שלו לפרופסור ולא דוקטור מה שכמובן עשיתי מיד. אני חושש שתביעות בגין הפרת חוקי החרם יוגשו נגד אוביקטים מסוכנים יותר לכלכלה בהתנחלויות אבל תאמין לי שלמתנחלים הנפגעין יש ייעוץ משפטי מצוין והם לא זקוקים לי

  • מנחם  On 18 בנובמבר 2011 at 15:54

    נועם לסטר הוא דוגמה מצויינת ללמה אסור לרכב יותר מידי על אופניים. המושב עלול לחדור עמוק מידי.

  • רני  On 18 בנובמבר 2011 at 19:24

    נועם לסטר בסגנונו, גישתו והערצתו למושא הערצתו עושה שרות של דוב לעינינו עדי כדי שהוא מעורר חשד לפרובוקרציה של חורשי רע לעידן לנדו.

  • noam-lester  On 18 בנובמבר 2011 at 21:20

    אני חושב שהוכחתי שאתה רודף כותב מסוים בשל דעותיו, שהן לצנינים בעיניך. אף שאתה מנסה להמעיט בערך מעשיך, ומזעיק את ההומור להגנתך, אני מפקפק בכנותך בעניין זה. מכתב ליועץ המשפטי והצעת טיוטה לתביעה משפטית מלמדים על כוונות של ממש לפגוע באדם ולהצר את צעדיו. העובדה שיש למתנחלים משפטנים מוכשרים ממך לא מנקה אותך מכוונת הרדיפה.
    .
    אני חוזר ומדגיש – איני מוצא הבדל בין ניסיונות הרדיפה שלך ובין הרדיפה שרודפים את קרן נויבך. אם יש לך נימוק של ממש להגנתך עליה, עליך להשתמש בו כדי להגן על כל בלוגר שמביע דעות כאלה ואחרות, שחביבות עליך או שאינן חביבות עליך. כלומר, מתוקף הגנתך על נויבך ראוי שתגן גם על זכותו של לנדו לכתוב את דעותיו בבלוג שלו. מובן שאתה יכול להגן על נויבך גם משום שהיא חביבה עליך ותו לא, אלא שאז אין לדבריך כל משקל.
    .
    מנחם ורני – תודה לכם מקרב לב. אני מאחל לכם שתתחזקו ותתגברו על פחדיכם ותעמדו איתנים בשמותיכם המלאים מאחורי הדברים היפים שכתבתם. החיים יפים יותר וראויים יותר לאור השמש.

  • עוד אחד  On 18 בנובמבר 2011 at 22:42

    פו, איזה טרחן היסטרי הלסטר הזה.

    • noam-lester  On 19 בנובמבר 2011 at 7:16

      עוד אחד – הדברים שכתבתי למנחם ורני מופנים גם אליך, היושב במסתרים. צר לי שאיני מכיר בשמו את אחד מידידי ואוהדי, השותה בצמא כל מילה שאני כותב.

  • אהרון חבר  On 19 בנובמבר 2011 at 3:04

    אם לומר את האמת את נשימת הרווחה שלי על שהפסיקו את עבודתה אפשר היה לשמוע מקצה העולם ועד קצהו. קרן נויבך היא אדם חצוף, חסר נימוסים אלמנטרים, שבעיני חייבים למנוע ממנה לא רק לראיין אנשים אלא אפילו לדבר אליהם ואכן, אפילו שאין זו כוונתה, היא אינה מראיינת ואינה מדברת אל אנשים. בראשון היא אמנם יודעת לשאול שאלות חריפות ובלתי מנומסות ובשניה אין היא מדברת אל המרואנים שלה. למעשה היא שואלת ומראיינת בעיקר את עצמה.
    נועם לסטר מגדיר אותה כ"עיתונאית מוכשרת ופופולרית" זו בהחלט יכולה להיות דעתו אולם לדעתי, טוב היה אם היה יודע מה היא עיתונאות. בפיסקה אחרת הוא כותב "רודפים את קרן נויבך" לצערי זו בדיוק דרכה של קרן נויבך, היא זו הרודפת אנשים.

  • גולדבלט משה  On 19 בנובמבר 2011 at 4:20

    נועם כשל כוחי. אני אכתוב על מה שאני רוצה ,מתי שאני רוצה ואשתנמש בנימוקים שאני רוצה. מעולם לא הסכמתי להתיצב בשורת מסדר כלשהי ולעומת זאת גם אף אחד לא משלם לי על הטרחה. אם יתחילו לשלם לי כראוי אהיה מכן כמובן לשקול את דרישותיך-אשאל את עידן לנדו מה התעריף המקובל

Trackbacks

להשאיר תגובה

