הטיפ לחיים טובים


 

למען האמת כותרת הפוסט הזה הייתה צריכה להיות "איך יכולת להיות כל כך אידיוט" והפעם אני מתכוון לעצמי בלבד.

 מעשה שכך היה. יש לי טלפון נייד מזה כ15שנים לפחות ובכל השנים הללו אני מנוי של חברת סלקום. מדובר בטלפון של העסק שמשמש כמעט אך ורק לצרכים עסקיים. בדרך קבע חשבונית התשלום מגיעה למשרד, התשלום יורד כסדרו ועבדכם לא טרח לבדוק את החשבוניות. במקרה שלי הסנדלר בהחלט הולך יחף וזה לא נובע בכלל מעודף תמימות ואמונה בנפש האדם [ובמיוחד לא בנפש חברות גזלניות] אלא מעצלות ומתשוקה כרונית למנוחה.

 לפני כשנתיים התקשרו אלי מחברת סלקום והציעו לי מבצע מיוחד לאחר שלטענתם הם ניתחו את כמות השיחות שלי והגיעו למסקנה שכדאי לי לרכוש חבילה במחיר קבוע. חיסכון זה דבר חשוב ואני הסכמתי והמשכתי לא לבדוק.

 בשלב מסוים ,די במקביל, התחלתי לקבל הטבה מיוחדת. בכל יום נשלח אלי "טיפ לחיים טובים" שכלל עצות טובות. אני תמיד נוהג להעביר הלאה עצות טובות אמר אחד מגיבוריו של אוסקר ויילד מאחר שלי עצמי אין מושג מה לעשות איתן. הנחתי שחברת סלקום שולחת לי עצות טובות כחלק מהשירות – מאחר שאני לא הזמנתי מעולם שירות כזה. התעלמתי מהעצות הטובות אבל זכור לי שבאף אחת מהן לא נאמר לבדוק שוב ושוב כל חשבון שמקבלים. העצות היו כלליות וקראו לי לשמור על אופטימיות, לגלות בכל יום פלא חדש, להקשיב לזולת וכיו"ב.

יום אחד, די בטעות, ראיתי את חשבון הטלפון והוא נראה לי מופרך. בניגוד להרגלי קראתי אותו מתחילתו ועד סופו ובנוסף לתעריף הקבוע גיליתי שאני משלם סכום חודשי נאה לספק תוכן עליו לא שמעתי מימי. ברור ראשוני בסלקום העלה שתמורת תשלום מופקע שיגר לי הספק במסרונים טיפים לחיים טובים.

 בברור נוסף נמסר לי שדי בכך שנמסר לצרכים כלשהם מספר טלפון באתר מסוים על מנת לאפשר חיוב כזה. אין לי מושג אם מסרתי אי פעם את המספר, אבל לא היה לי צל של ספק שמעולם לא הזמנתי שירות תוכן כלשהו ע"י קבלת מסרונים, או בכל דרך אחרת. פניה תקיפה לספק הובילה לביטול החיוב וכמובן הוריתי מיד לסלקום לחסום את חשבוני לכל ספק תוכן חיצוני.

 ככול שהרהרתי בנושא זעמי הלך וגאה בי. אני נוהג להתקשר מדי פעם עם ספקים ולשלם הוראת קבע. במקרה זה הספק שולח טופס הוראת קבע ועלי להחתימו בבנק כי ללא הוראה ישירה הבנק לא היה מעלה בדעתו לחייב את חשבוני. לחברת סלקום לא היו מעצורים כאלו בעת שאפשרה לכל דכפין גישה חופשית לחשבון הבנק שלי באמצעות חשבון הטלפון.

 כאשר מרגיזים אותי אני מחליט כבר לבדוק עד הסוף – גם את החיוב הרגיל. פניתי לסלקום, המתנתי כשעה בתור עד שפקידת השירות התפנתה [השירות של סלקום הוא קטסטרופה בפני עצמה] ואז שאלתי שאלה פשוטה -כמה הייתי משלם לו הייתי משלם ללא מבצע וללא כל תוכנית מחייבת-סתם לפי צריכה בפועל ותעריף מקובל.

 כשעשינו חשבון ממוצע נעתקו המילים מפי-ללא כל מבצע מיוחד הייתי משלם הרבה פחות. תראה גמגמה הפקידה –התוכנית שלך היא תוכנית ישנה[שנתיים!!] היום התוכניות הרבה יותר טובות.

בשלב זה כבר איבדתי את הסבלנות-הוריתי לבטל כל תוכנית מיוחדת ובכוונתי לבחון ברצינות רבה נטישה לטובת חברה אחרת,למרות הקנס הצפוי – הבעיה שאני מתקשה להאמין שיש חברה שאינה נוהגת לרמות את לקוחותיה.

 אז הנה טיפ לחיים טובים. בדקו בשבע עיניים את חשבון הטלפון ודאו שאינכם מחויבים לספק תוכן חיצוני, בדקו את כדאיות המסלול שלכם ואם בכלל משתלם לכם לרכוש מסלול כלשהו וכל זאת בממוצע להרבה יותר משלושה חודשים ומעל לכל אל תאמינו לאף מילה.

 

 

 

 

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שחרור יונים  On 28 באפריל 2011 at 17:32

    היום ישב אצלי מישהו שסיפר על התעללות של ספק סלולרי ואמר:
    "אני פשוט לא קולט את זה, כולם יודעים שמרמים אותם, כולם מעוצבנים מהעניין וזה לא נעצר"….

    התסכלתי עליו ולא ידעתי מה לענות. גם אני גיליתי רמאות מצד חברת סלולר לפני שבועיים.

    אני צופה למניה של המפעילים החדשים זינוק משמעותי בשנה הראשונה. קצב ההצטרפות – (בעצם נטישה) יהיה גבוה מהצפי.

  • רני  On 29 באפריל 2011 at 11:31

    זה לא רק חברות הצלולר כולם עובדים כאן על כולם. קרוב משפחה עבד עבור חברה ישראלית בקנדה כחצי שנה ועכשיו הוא מהגר לשם. זה אדם בוגר, נשוי, ציני והוא אומר יודע וחי לפי העקרון שכל העולם פחות או יותר אותו דבר, גוונים שונים של אפור. אבל שם, לדבריו, פשוט האפור הרבה יותר בהיר ונתחיל מעבירות בניה באיזור שאתה גר בו, סוכן הביטוח, השקרים של העיריה, מס ההכנסה (השבוע נתקבל חישוב מס הכנסה ל 2008 ) ומרווח התיווך האדיר בכל מקום וזו רק ההתחלה.

  • יאיר דקל  On 29 באפריל 2011 at 12:51

    אני מציע טיפ ללא תשלום: חכה לכניסתן של החברות הסלולריות החדשות. בתחרות על לב הצרכן, הן יורידו מחירים ויכריחו גם את החברות הנוכחיות להוריד מחירים. אני ממתין לשינוי וכתבתי על כך בבלוג שלי:
    http://yairdk.wordpress.com/2011/03/01/%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%98%d7%95%d7%91-%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a8%d7%a2/
    ועוד סיפור על טלפונים. בדקתי את חשבון הטלפון ומצאתי סעיף שעולה 34 ש"ח לפני מע"מ. התקשרתי לסלקום וקבלתי את שם הספק ומצאתי ש"ביקשתי שירות של מדידת IQ".
    אני מצהיר שאינני מעוניין לדעת מה האיי.קיו. שלי ומעולם לא ביקשתי שירות כזה. רק שילמתי.

  • בני ישראלי  On 29 באפריל 2011 at 21:29

    אותו הדבר קרה לי עם חברת פלאפון.
    לפני חצי שנה גילייתי זאת, התקשרתי לפלאפון.אמרו לי לבקשתי שמיד מנתקים אותי מהחברה המחייבת יוניסל ומזכים אותי. כך עשו, אלא שנזכרתי לבדוק לפני שבועיים וגיליתי שוב המשכת החיובים הללו. התקשרתי ואיתרו שאכן התקשרתי אליהם וזיכו אותי אז, אבל לא מופיע להם בתמליל השיחה שבקשתי לבטל את החיובים של חברות חוץ(אז מדוע זיכו אותי?). הקליטו שיחה למנהלת שאני מבקש זיכוי על החיובים הללו. אתמול קבלתי את החשבון מפלאפון ואין זיכויים ולעומת זאת יש עוד חיוב של יוניסל – דהיינו גם עתה לא ביטלו.
    השערוריה הזו כפי שהערכת כנראה בכל החברות, גם בפלפון.

  • תמר.ש  On 5 ביוני 2011 at 17:54

    אני מתפלאה שהמחוקק נותן יד לחבורות מאפיונריות כאלו להתעלל באזרחים.
    במקום לאפשר באופן אוטומאטי ל"ספקי התוכן" (האינטלקטואלי…) להכניס את ידם לכיס של האזרח שלא נשאל על רצונו בתכנים צריך לחסום באופן אוטומאטיאת האפשרות לקבלת מסרים ורק מי שמאוד מעוניין בתכנים הללו – יבקש זאת במפורש ! איך לא חשבו על זה קודם ? פשוט בגלל שאלו גנבים ברישיון ובחסות המדינה.
    חייבים לעשות ריכוז של כל התרגילים של החברות הללו ולהעביר למחוקק !!!

  • תמר.ש  On 5 ביוני 2011 at 17:57

    בהמשך לתגובה הקודמת שלי – שכחתי לציין שהיום ראיתי במקרה חיוב של 130ש"ח מספקי תוכן חיצוני ולאחר בדיקת חשבונות נוספים – הסתבר לי שחוייבתי על שרותי תוכן בסך של למעלה מ 600 ש"ח !!! עקיצה נאה נכון ?

להשאיר תגובה

