כמה הערות מרושעות על המצב


  את הכותרת בעיוות קל גנבתי מיואל מרקוס שכבר שנים אין לו מה להגיד אבל ממשיך לומר את זה באריכות. האם לדעתכם יוזמנו מרקוס, נחמיה שטרסלר וגדעון לוי לעמוס שוקן שיודה להם נרגשות על תרומתם רבת השנים לעיתון "הארץ" ויאחל להם הצלחה בהמשך דרכם המקצועית? האם נזכה אנחנו לקרוא ששלדון אריסון רכש את עיתון "הארץ " שיופיע מעתה במתכונת חדשה? 

המצב ב"הארץ" קשה, קשה מאד, השר דניאל פרידמן פרש ואין אויבים מובהקים סביבם ניתן ללכד את השורות. בעצם יש – אביגדור ליברמן. הרי כבר המשטרה הודיעה לכל העולם שהתיק נגדו סגור וחתום ורק מטעמים פורמאליים גרידא הם מבקשים לקבל את גרסתו המופרכת. למרבה ההפתעה פרסם  העיתון לפני כשבוע הדלפה טרייה מהחקירה והיא שהשר סיפק הסברים מקיפים לחשדות והחקירה תארך זמן רב. לא נורא חקרו עשר שנים, יחקרו עוד עשר שנים.

 כתחליף "הארץ" יחד עם גורמי תקשורת אחרים התגייס להסביר שהיחסים עם מצרים בפני משבר חמור והכול בגלל ליברמן, אלא שגם תזה זו התמוגגה כלא הייתה לנוכח המציאות. היום מספרים ב"הארץ" על קבלת פנים צוננת לליברמן. שוב הניסיון הנואל הזה להבדיל בין השר לעמדות ממשלת ישראל. אולי קבלת הפנים היא למדיניות ממשל ישראל שאינה נושאת חן באירופה מה שמחזק את החשד שהמדיניות דווקא נכונה?. 

שלי יחימוביץ מככבת !!. היא זכתה לקבל את טיוטת חוק ההסדרים שהוכיחה שבמשרד האוצר מאמינים שצריך להרגיז את כולם כל הזמן וללא הפוגה. יחימוביץ עשתה שירות חשוב וזה לא גורם לי לחבב אותה יותר.

 מוזר,על פי ייחוסי ועל פי השקפותיי החברתיות הייתי צריך להריע  בקול לשלי יחימוביץ ולשטום את שרי אריסון, אבל ההיפך הוא הנכון. למרות הכול אני חש, לא יודע למה, ששרי אריסון היא אדם טוב במהותו ושואב להיטיב ושלי היא "רעה רעה רעה" מה לעשות גם רני רהב צודק לפעמים. כל החיובי שהיא מטיפה לו ונלחמת כביכול עבורו נובע מרוע ואני לא מאמין בשום דבר שהורתו בשנאה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On 8 במאי 2009 at 15:04

    עבורו נובע מרוע ?

    מטיפה? נלחמת כביכול? רוע ?

    האם אתה יודע משהו על מניעיה ה"נסתרים" של יחמוביץ? אם כן,אנא עדכן את הקוראים.

    עד אז, " "הוי האומרים לרע, טוב, ולטוב ,רע. שמים חושך, לאור, ואור ,לחושך. שמים מר, למתוק ,ומתוק ,למר ."

  • גולדבלט משה  On 8 במאי 2009 at 15:34

    כמו בעוד כמה תחומים בחיים את האהבות והשנאות שלי איני משתית על ,ידיעה" אלא על הרגשה בעקבות התרשמות מהאדם מדרך שיחו ועוד כל מני גורמים שהם כפי שנאמר "דק מן הדק עד אין נבדק"

  • אזרח.  On 8 במאי 2009 at 16:50

    וה"מטיבה" (כל כך "טובה" ומטיבה" עם כספי החוסכים,עד כדי הלוואתם לעסקאות מפוקפקות ) דווקא "נרדפת" לאחרונה ע"י המפקח על הבנקים והנגיד עצמו.מעניין מדוע לא הזכרת אותם.המממממ.
    תזכורת.שרי אריסון אינה הבעלים של בנק הפועלים.היא בעלת גרעין השליטה בבנק .

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=997861

    חידה: מי הבעלים של בנק הפועלים?

    (גרעין שליטה שניתן לאביה ע"י אנשי דת הקלקלה הניאו-ליברלית כמעט במתנה. כאשר אריסון עלה ארצה, אני ואתה, ובעצם כולנו, היינו הבעלים של בנק הפועלים. לא כל כך רצינו, אבל זה מה שקרה לאחר משבר מניות הבנקים. תקופה קצרה לאחר עלייתו, רכש אריסון את המניות שלנו בבנק הפועלים. אריסון קיבל הלוואה, בין השאר גם מבנק הפועלים, ושילם למדינה עבור המניות שלנו בכסף שקיבל כהלוואה מהבנק שלנו.!!! תקופה קצרה לאחר מכן, בנק הפועלים חילק דיבדינד נכבד לבעלים החדשים של הבנק, ואריסון החזיר את הלוואה שקיבל מהבנק שלנו, כדי לקנות את המניות שלנו.)

    http://www.haayal.co.il/thread?rep=172163

    למה באמת פוטרו 900 פועלים בבנק הפועלים?

    מאת לוי מורב

    ציטוט:"עלי השליטה בבנק – משפחות דנקנר ואריסון ונספחיהן – לא רכשו בכספם את השליטה בבנק הגדול והריווחי בישראל. שתי קבוצות בנקאיות – האחת בראשות בנק לאומי והשנייה קונסורציום בנקאי בראשות הבנק הבינלאומי הראשון, העניקו למשפחות המכובדות אשראי בנקאי נדיב (ולא זול) לרכישת בנק הפועלים מידי המדינה באמצעות חברת "נכסים מ.י." (מ"י הם ראשי התיבות של מדינת ישראל למי שעדיין לא עיכל). מניות בנק הפועלים שימשו כבטוחות לבנקים שהעניקו את האשראי הנדיב ל"רוכשים", שאגב, לא השקיעו פרוטה אחת מכספם העצמי, בניגוד גמור לסיפורי הסבתא של רני רהב (דוברה של שרי אריסון) ושל כמה פרשנים מכובדים. את ההחזר לבנקים בגין האשראי שילמו משפחות דנקנר ואריסון באמצעות חלוקה של דיבידנד לבעלי המניות (כלומר: להן עצמן), בשיעור של מחצית מהרווח הנקי של בנק הפועלים באותן שנים. כך עד לשנה זו.

    אז כעת לאחר שיודעים (לא מרגישים) ששרי אריסון ה"טובה" וה"מטיבה" אינה בעלת הבנק,ורוב הכספים הנמצאים בבנק הם כספי הציבור,(

    http://www.calcalist.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3250856,00.html

    בנק הפועלים הפסיד 895 מיליון שקל ב-2008
    )
    אז חובה על שלי יחימוביץ,הנגיד,או כל איש ציבור אחר,להגן על האינטרסיפ הכלכליים של הציבור.

  • גולדלבט משה  On 8 במאי 2009 at 17:11

    שיש לנו חילוקי דעות. אגב בתור לקוח של בנק הפועלים יש לי יותר מאשר עניין כללי שיהיה פיקוח הדוק-אל דאגה אם אעזוב את הבנק זה לא יאיים על קיומו. אני לא מחווה כל דעה בנוגע למאבק ולשאלה איך מתנהל הבנק-ההערות שלי ממש לא מתייחסות היום לנושא זה.

    כשאני מיייחס טוב לשרי ורוע לשלי אני מדבר על תחושתי מהן כפרטים. אני מתייחס לשאלה היפוטתית לחלוטין עם מי מהן הייתי מעדיף לגלגל שיחה על כוס קפה. בקיצור למה להכחיש?-את מי אני מחבב יותר
    ועדיין כל מה שכתבת נראה לי בהחלט לעניין-כשאני במגרש הביקורת החברתית אני בהחלט משתמש בטיעונים דומים
    באשר לשרי אריסון-היא באמת לא צריכה להתרגש אם היא מעוררת חיבה או אנטגוניזם היא יכולה להרשות לעצמה מה שהיא רוצה. שלי יחימביץ אולי צריכה לחשוב יותר מדוע היא מצליחה להמאיס את עצמה. בסופו של דבר מנהיג פוליטי לא נבחר בשל דעותיו הנכונות אלא גם בשל מה שהנו ומה שהוא משדר-בי הגברת הזו מעוררת סלידה כמעט אינסטנקטיבית וייתכן בהחלט שזו הבעייה הפרטית שלי.

  • אזרח.  On 8 במאי 2009 at 17:36

    .

  • nachum  On 8 במאי 2009 at 19:12

    markus is still very importent for the state of israel.

  • קולמוסן  On 9 במאי 2009 at 8:58

    שלושת הכותבים שהזכרת – מרקוס, לוי ושטרסלר – עדיין כותבים טוב יותר ומעניין יותר ממך.

  • גולדלבט משה  On 9 במאי 2009 at 9:45

    אני ממש לא בתחרות אתם אני מתפרנס מעריכת דין ועל הכתיבה איש אינו משלם לי אגורה שחוקה. יש לזה יתרונות משמעתיים בימים אלו,אני לא צפוי להיקרא למשרד העורך הראשי או הבעלים ולקבל מכתב פיטורים

  • קומאר  On 9 במאי 2009 at 13:21

    האם אתה בא להשלות את עצמך או את הקוראים בבלוג שליברמן אכן נקי כפיים?

    האם אתה באמת ובתמים מאמין שבתו, בחורה בשנות העשרים המוקדמות לחייה, אכן הקימה חברה שגרפה מיליוני שקלים בשנה? האם נראה לך שאכן מר ליברמן נתן לה "ייעוץ השווה מיליונים", וזכה למענקי פרישה נדיבים?

    עד כמה אפשר להתמם?

    העובדה שטשטוש הראיות והתיאום בין הגורמים המעורבים נעשו בצורה מקצועית ולא אפשרו לחוקרי המשטרה להוכיח את אשמתו של שר החוץ ממש לא אומרת שהוא נקי או חף מפשע.

    וכן, שר חוץ שעומד מעל במת בית הנבחרים של מדינת ישראל ואומר על נשיא מצרים, שהוא ללא ספק אחד האנשים החשובים ביותר למדינת ישראל באזור, שמבחינתו הוא יכול "ללכת לעזאזל", הוא בהחלט סכנה למדינה.

    "הארץ" הוא עדיין העיתון הסביר ביותר מבחינת עיתונאית בשלולית הדלוחה של העיתונות הישראלית, ולפחות ניתן לקרוא בניגוד לצהובונים המתקראים ידיעות ומעריב שעדיף להשתמש בנייר שלהם למטרות אחרות.

    ובאשר לגדעון לוי, אשרינו שיש לנו אדם כזה בעמנו, אדם שכבר 20 שנה הולך ושם מראה מול פרצופינו, מראה שלאומנים כמו איווט ליברמן לא מסוגלים להביט בה.

להשאיר תגובה

