האם לפשיסטים אין חופש ביטוי?


רשימתי "מסייעים לאויב בעת מלחמת קיום" הצליחה להרגיז מאד רבים ואחד הקוראים החליט אפילו להאשים אותי בעמדות פשיסטיות ונדרשתי למעט התאפקות שלא למחוק תגובה זו. אני לא יכול להכחיש שצפיתי את התגובות הללו די בוודאות. מה שמצער אותי שדווקא רשימה, מעט פרובוקטיבית במכוון אני מודה, מסוג זה זוכה לתגובות היסטריות ורשימות אחרות שלי המבקשות לדון בשאלות "זניחות" כמו מהן המטרות הראויות לפעולה וכיצד היא משתלבת בהשקפה מדינית כוללת, אינן זוכות בכלל למענה או התיחסות.

 כל ניסיון שלי לחלץ תשובות קונקרטיות מכל המשתתפים בוויכוח ביחס לשאלות החשובות באמת נכשל. עיינו נא בכל הרשימות שהתפרסמו באתר וספרו לי אם אחת מהן באמת מנסה להציג שאלות ולענות עליהן. אחדים בוחרים בזכות המבוכה ואחרים בזכות הוויכוח אבל לא אומרים שום דבר.נעמה כרמי שאיני מחמיץ אף רשימה שלה, מבקשת "רגע שקט" משאלה מובנת שאין לקבלה. זה הזמן לדבר לכתוב ולנקוט עמדה ברורה .בזמנים כאלו "שקט הוא רפש הפקר דם ונפש". 

" אפשר להבין את הכמיהה לשקט – במיוחד בימים בהם כולנו מדברים וכנראה גם כותבים יותר מדי. אני איני חש נוח עם שתיקה גם אם היא שתיקה  המתרחשת תוך כדי דיבור וכתיבה . נראה לי שבתקופה כזו עלי להציג את עמדתי בבהירות מפינת הנואמים הצנועה שאתר זה מעיד לרשותי. בניגוד למה שמנסים לטעון לא ניסיתי למנוע מאיש להביע את דעתו שלו .

כתבתי כי מי שטוען שאסור לנו מבחינה חוקית ,על פי המשפט הבינלאומי,להילחם בעזה, אם המלחמה כרוכה בפגיעה באזרחים, מנסה לשלול מאיתנו את האפשרות הממשית להתגונן. מי שמפיץ תעמולה לפיה כל פגיעה באזרחים,אפילו המשפט הבינלאומי מתיר אותה,היא בלתי מוסרית, ומטיף לעמדה זו ,עושה מעשה חמור יותר ופוגע במוטיבציה של חיילי צה"ל והציבור בעת מלחמה ובכך מבחינה מוסרית הוא בגדר מי מסייע לאויב בזמן מלחמת קיום.

לא כתבתי שמי שפועל כך עובר על החוק, שכן החוק מתיר פעילות זו. ניתן להתווכח עד כמה מוצדקות הגבלות על חופש הביטוי בעת מלחמה ואומות דמוקרטיות למופת אכן הגבילו חופש ביטוי כזה, אבל זה לא הנושא. מי שאין לו היסוס להגדיר את פעולות צה"ל כפשעי מלחמה מתוך עקרונותיו הפרטיים על מה שמותר או אסור במלחמה – אין לו זכות מוסרית להתקומם שאחרים מגדירים את פעולותיו כסיוע לאויב במלחמה, כי זו בדיוק התוצאה המסתברת של מעשיו.

המוסר הכפול חוגג, מותר להפגין ולכתוב כל דבר נגד המבצע, מותר להתעלם כמעט לחלוטין ממעשי הצד שכנגד, ומותר להתעלם מהאינטרסים החיוניים ביותר של המדינה ומחובתה להגן על אזרחיה – אבל כשיש מי שמביע את דעתו על מחאה זו,עולה נהמת עלבון וגינוי נוראה –מה קרה ? האם לפשיסטים אין חופש ביטוי?
 
 
 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שוקי  On 2 בינואר 2009 at 22:07

    בין דעתם של אנשים על זכותך לדבר, לבין דעתם על תוכן דבריך.

    אגב, לפחות במקרה של מלחמת לבנון השנייה, נדמה לי שהעובדה שחיילים הושלכו לשדה הקרב ללא אפודים וללא אוכל פגעה יותר במורל שלהם מאשר הביקורת על היציאה למלחמה. כמובן, לו המחוקק היה נשמע לך ומשתיק ביקורת מהסוג הזה, לא היינו יודעים כלל על מצב החיילים.

    ולבסוף – פגיעה בחפים מפשע היא דבר לא מוסרי, נקודה. אין שום חשיבות לשאלה מה אומר על כך החוק הבינלאומי, או חוק כלשהו אחר. דווקא ממך, בהתחשב ברקע שלך, הייתי מצפה שתדע שהקשר בין חוק למוסר הוא רופף מאד.

  • דוד מרחב  On 2 בינואר 2009 at 22:23

    בשום מדינה מתוקנת לא היו מאפשרים לשמאל ההזוי לצאת להפגנה עם דגלי האויב ותמיכה בו. למה לא לומר את הדברים לאשורם? מדובר בבגידה. הם יאשימו אותך שאתה פשיסט אבל זה הטבע שלהם.

  • גולדבלט משה  On 2 בינואר 2009 at 22:29

    אני כבר מזמן לא מבלבל אבל בכל הנוגע למורל החייךים בלבנון-כל נושא הציוד היה רק השתקפות למורל הצבא . לחמו בהרבה מאד מלחמות עם ציוד גרוע בהרבה

  • ערדי  On 2 בינואר 2009 at 22:37

    מלחמה בכלל היא ענין לא מוסרי. אפשר להוסיף ולומר שהחיים הם לא דבר מוסרי במיוחד. תראה את החתולים (הפשיסטים) שצדים עכברים חפים מפשע.

  • שוקי  On 2 בינואר 2009 at 23:11

    יש דבר כזה שנקרא "מותר האדם מן הבהמה".

  • ערדי  On 2 בינואר 2009 at 23:21

    לאדם קשה יותר מאשר לבהמה, כי יש לו היכולת להבין שלעתים כל האפשרויות שמולו מכוערות – להרוג או ליהרג. בשני המקרים, גם חפים מפשע נפגעים.

  • אהרון תמוז  On 3 בינואר 2009 at 0:03

    מותר אדם מן הבהמה מתייחס לזכות/חובה לעבוד את אלהים

    הפסוק בשלמותו

    מותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל
    אתה הבדלת אנוש מראש ותכירהו לעמוד לפניך

  • עמנואל, באר שבע  On 3 בינואר 2009 at 0:18

    מה אתה מתבכיין על חופש הביטוי? מישהו ניסה למשל לשכנע את "רשימות" להוריד את הדף שלך? מישהו ניסה למנוע ממך לכתוב את דעתך פה?

    זכותך לכתוב, וזכות אחרים לא לקרוא, או לא לכתבו תגובות אצלך. זה לא סתימת פיות, וניסיון להציג אותו ככזה הוא שקרי.

    אתה קראת בעצם לאנשים "בוגדים" (במילים אחרות, אבל אם מישהו טעה לחשוב שלא זו הכוונה, בא אותו אחד גלגול נשמות של רוי קון ואמר את הדברים במפורש), אבל כשקוראים לך פאשיסט אתה מילל? פשוט החלטת להדגים את המושג "הקוזק הנגזל"?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 3 בינואר 2009 at 0:33

    דויד מרחב ומה היה בויאטנם?

    כל מי שאומר שלא היו הפגנות- בארה"ב היו הפגנות סוערות נג המלחמה הויאטנם, והייתה מחאה ציבורית עזה. צאו מזה.

  • דוד  On 3 בינואר 2009 at 0:35

    ואף יותר מכך. אני חושב שלשמאל הקיצוני ה"מוסרי" כל כך יש דם על הידיים מבחינה זו שהוא כובל את ידי אנשי הביטחון. זה בלט מאוד סביב 2002 בתקופת הפיגועים הגדולה. אני בפירוש חושב שבעטיים של ארגוני "זכויות אדם" למיניהם נהרגו לא מעט ישראלים בפיגועים. יש לא מעט אמת במשפט "מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר אל רחמנים".

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 3 בינואר 2009 at 0:39

    בנתיים מי שמוציא את השני מן השיח הוא הימין, אם לקרוא לו ככה.

    כנראה שאנשים בימין חושבים שאנשים שלא ממהרים להיבלע בלוע המלחמה אינם משלמים מיסים ואינם בעלי זכות להתוות את כיוונה של המדינה.

    ובכן יש לי הודעה לכולם:

    אנשי השמאל המסריח משלמים מיסים
    איכפתיים
    עובדים
    ומשקיעים לא פחות אם לא יותר מכל אחד אחר פה.

    אז בבקשה
    זכות הביטוי והשפעה היא לכולם פה.

    תתאפסו.

    אין פה אמירה אחת מותרת, אין פה זכות אחת מותרת

    הדיון על עתידה של החברה הוא לכל השותפים בה

    ואם זה לא מוצא חן בעיני מישהו, שלא יהיה חלק מהחברה (אקא עבור לחו"ל)

  • אשקלון על הקו  On 3 בינואר 2009 at 1:21

    הדעות של הכותב למעלה לא פעם מעוררות צמרמורת, אבל בנוגע למלחמה הצודקת הזאת, מה לעשות שהוא
    עושה נכון, אלא שהוא עושה את זה שוב ברמה קטנונית שגורפת ויכוח עקר על הזכות לדבר במקום על חובתו של כל אזרח להוקיר ולהעריך את חיילי צהל המגינים עליו ועל רכושו, על בניו ובנותיו העשויים בפלישה קרקעית לשלם מחיר יקר מאוד.
    במלחמות אין מלחמה צודקת, אבל המלחמה זאת נכפתה על ישראל לאחר שנים של פגיעה בתושביה הדרומיים של ישראל. ומוטב לכל הצדקנים שיילכו לאשקלון, שדרות ויראו מה קורה שם או לחילופין שיזמינו אליהם וישקיעו יום אחד מחייהם באירוח תושביה הדרומיים של ישראל, שחיים בפחד נורא ונמצאים בזמן שאתם יוצאים לבלות ונהנים משלווה במקלטים ובחדרי ממ"ד.

  • נעה  On 3 בינואר 2009 at 2:10

    מה הכוונה חובה לכל אזרח?
    ואם צה"ל יחליט פתאום שהוא יורה בכל הג'ינג'ים בעולם, האם גם אז חובתינו להוקיר ולהעריך?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 3 בינואר 2009 at 2:25

    צהל לא מחליט פתאום, לקח לו שנים להחליט
    ואת נוער נועה עזרת כבר למישהו מאשקלון ודרומה להעביר סוף שבוע אצלך בביתך שבתל אביב
    ???????

  • גיל  On 3 בינואר 2009 at 7:29

    האמת היא שאת צודקת. אין שום צורך במדינה מודרנית להעריך את השירותים הניתנים לך. בישראל, שירותי הבטחון הם מובנים מאליהם, כנ"ל גם שירותי הסיוע החברתיים, השירותים המוניציפליים ואחרים.

    אני מקווה שתמשיכי להזעיף פנים לכל מי שנותן לך שירותים באופן כללי במסגרת תפקידו, תוך כדי שאת מניחה הנחות בלתי סבירות כמו זו שהנחת. כך את מניחה את עצמך בדיוק באותו מקום כמו המתנחלים שעוינים את החיילים ששומרים עליהם. את וגם הם שוללים את המובן מאליו – המדינה ושירותיה.

  • גולדבלט משה  On 3 בינואר 2009 at 7:45

    יש המון שיטות לסתום פיות ובין היתר על ידי קיטלוג,הוקעה ,בידול ועוד. מרצ טובה בכך למרות שהיא לא נזקקת לסיוע שכן בתקשורת רוב מכריע לעמדותיה

  • אחת  On 3 בינואר 2009 at 10:24

    בבקשה, שחררו את החיות מן הויכוח.
    כי יש אינספור דוגמאות של נאמנות עד כלות, של התגייסות להצלה תוך סיכון חיים, של חום וטיפול ואהבה.
    חיות לא עורכות משחקי גלדיאטורים, מפסיקות לצוד כשהן שבעות, ובכלל.
    בבקשה, אם אפשר לנהל את הויכוח על הדרישות המוסריות שלנו מעצמנו בשדה בני האדם בלבד.

  • אשקלון על הקו  On 3 בינואר 2009 at 10:47

    זה מהותי יותר מהמדינה ושירותיה. צהל הוא לא שירות לאזרח, צהל תפקידו להגן מפני אוייבים, הבעיה הגדולה פה היא שיש קבוצה שפותחת את הפה כל פעם שניתנת פקודה לצהל להגן על המדינה.
    הקבוצה הזאת הופכת לרחמנית בת רחמנית ויוצרת קרעים חברתיים עמוקים במושגים הפשוטים ביותר של האזרח הישראלי. גם כך יש פה שנאה אדירה לכל החלטה ממשלתית, אבל מרגע שניתן האות לפעולה צבאית, כל הקורעים והקורעות יוצאים מהחורים ומלמדים אותנו מהו ערך השלום ועד כמה הצבא שלנו מושחת אלים ורוצח ילדים.

    מה שהם שוכחים לשאול כל יום, זאת את השאלה הפשוטה: איך זה שאני חי/ה בתל אביב בביתי השקט ובגלל שאני לא שומע/ת טילים מעל הראש גם לא אכפת לי מטילי גראד שנופלים על בתיהם רכושם וגופם של בני עמי, היהודים, שחיים בדרום הארץ, בשדרות, אשקלון , נתיבות וכו', נראה שמפני שהם לא סובלים כמו אנשי הדרום, וחיים בשקט מושלם
    מותר להם , פשוט כי יש להם המון זמן ושקט נפשי לכסח את צהל, את מוסדות המדינה, ופשוט לא לראות את מצוקתם של מאות ילדים בדרום הארץ שלקו בחרדה בעקבות מטחי הטילים מעזה.

  • עמנואל, באר שבע  On 3 בינואר 2009 at 12:34

    ובמה זה שונה ממה שאתה עשית?
    או שרק לך מותר?

  • גולדבלט משה  On 3 בינואר 2009 at 14:39

    יש הבדל תוכני כי אני לא מכנה למשל אותך כבוגד וכפושע,אלא מעיר על המשמעות המוסרית של פעולותיך – השאלה מי החזק ומי החלש במגרש. מי התוקפן ומי המגיב.אני מגיב לתוקפנות תעמולתית של אלו שכוחם בתקשורת עולה בהרבה על שלי. כמו כן אני משתדל להגיב לגופים כאילו א-פוליטיים כמו האגודה לזכויות האזרח אשר כאילו במסווה "אובייקטיבי" של הפצת הדין הבינלאומי מציגים את פעולות צה"ל כפשעי מלחמה. אני מקווה שיצטרפו אלי רבים על מנת להגיב .

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 3 בינואר 2009 at 17:46

    אז יש ויכוחי אינטרנט.

    לפחות לא מניחים לך פצצה ליד הדלת כמו שעשו לפרופ' מהמשאל.

    מי יותר אלים?

    אולי שאף אחד לא יהיה אלים?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 3 בינואר 2009 at 17:46

    מהמשאל=מהשמאל

  • נעה  On 3 בינואר 2009 at 18:06

    אתה אגב יוצר שיח מאוד חד צדדי

    אתה הופך כל מי שלא חושב כמוך ללא לגיטימי

    ואז מתקומם כשאומרים לך מילה.

    על זה אמרו כבר לפני:

    לא הרמתי את קולי / מרטין נימלר

    בגרמניה לקחו הנאצים תחלה את הקומוניסטים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קומוניסט,
    ואז הם לקחו את היהודים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי יהודי,
    ואז הם לקחו את חברי האגודים המקצועיים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר אגוד מקצועי,
    ואז הם לקחו את הקתולים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פרוטסטנטי,
    ואז הם לקחו אותי,
    אך באותה עת כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני.

    מי ירים את הקול למענך, משה גולדבלט, כשיקצצו במשכורתך (בדרכים עקלקלות ובמיסוי מופרז, החל רק על המעמד הבינוני ולא על האחים עפר למשל)? וכשינגסו בזכויותך האזרחיות?

    http://www.faz.co.il/story_1681

  • גולדלבט משה  On 3 בינואר 2009 at 19:10

    את האשמות שאת מייחסת לי. מי שמנסה לעשות דה לגיטימציה לציבור שלם ולהפוך את צה"ל לפושעי מלחמה זה לא אני-מי שעושה זאת ייתקל בתגובה–למרות שליטה של השמאל בתקשורת הוא לא לבד על המגרש

  • נעה  On 3 בינואר 2009 at 20:06

    אתה עושה דה לגיטימציה לכל מיני פעולות הומאניות/אוהבות אדם.

    אחר כך אל תלין שזכויות האדם בארץ הזו יהיו שוות לזבל.

    זו כוונתי.

    כי זה המדרון החלקלק.

    חיי ילד עזאתי שווים כקליפת השום?

    חופש הביטוי אסור?

    הומאניות ודאגה לאזרחים היא בגידה?

    אחרי כן לא יקשה לאסור הפגנות נגד האחים עופר שעושקים את החברה הישראלית, נגד בעיות הון שלטון שיש כאן, ניצול עובדים, ועוד ועוד ועוד.

    זוהי הקבלה פשוטה- כשאתה רוצה לאסור על אזרח להביע את דעתו (סתם סקרנית לדעת, איפה היית כשקראו לרבין נאצי?, ואיפה אתה כשמתנחלי חברון מתפרעים ויורים בערבים למוות ורוגמים חיילים באבנים ובחומצה?) בסוף זה גם יגיע אלייך- ובהפוכה. כי כבר הכשרת את השרץ.

  • גולדבלט משה  On 3 בינואר 2009 at 20:16

    חי ילד פלשתינאי שווים כקליפת השום קודם כל בעיני הנהגת החמאס לרבות המנוח הבכיר ששלח את ילדו להתאבד. אין לחמאס כל בעיה עם הרג עשרות אלפים ילדים בעזה אם זה ישרת את מטרתם. יש לך אי הבנה תהומית ביחס למהותו של האויב שעמו עלינו להתמודד,מטרותיו ארוכות
    הטווח,האידיאולוגיה שלו ויחסו לחיי אדם
    ההקשרים שאת עושה לנושאים אחרים מובנים לי עוד פחות-אני מציע שתקחי פסק זמן לסדר את הרעיונות ולקשור אותם בחוט הגיוני כלשהו

  • נעה  On 3 בינואר 2009 at 20:25

    וחופש הביטוי?

    כאמור- לא יישאר מי שיצעק משה.

    אבל זה בסדר העיקר שאפשר להשתיק אותי כמי שמדברת שטויות.

    שמתי לב- המתדיינים מהצד הימני נקרא לזה- או שהם עושים דה לגיטימציה או שהם קוראים לך ילדותי או משהו כזה.

    אין בהם יכולת דיון עניינית.

    וגם חופש הביטוי לא יקר בעיניהם.

  • אסתי  On 3 בינואר 2009 at 20:29

    אתה, וזה שקפץ לעזרתך בזעקות בקול סופראן "גוועלד יהודים, יש כאן בוגדים!" מפעימים אותי כל פעם מחדש.

    אתה מאמין בדרך מסוימת – סבבה לך ולא נותר לי אלא לקנא בך.
    אבל למה לעזאזל כשאתה בא לשכנע בכשרותה של דרכך החדשה והמצוינת כה, אתה חייב, פשוט חייב להכפיש בכל דרך אפשרית את הדרך השניה (זו שבעברך, כמה נורא, האמנת בה גם אתה)?

    היתכן, שומו שמיים והאזיני ארץ, שאתה עצמך כשאתה לבד עם עצמך ועם הכרית, בעיניים עצומות, כשאף אחד לא רואה – לא ממש מאמין בדברים שאתה כותב לנו כאן השכם והערב?

    אגב, מה רע בפאשיזם? זו אידיאולוגיה והשקפת עולם לגיטימית . אף פעם לא הבנתי למה פאשיסטים שמאמינים בכל נפשם ובכל מאודם באידיאולוגיה שלהם, זועקים מרה כשמישהו מעיז חלילה וחס להגדיר אותם תחת השם המפורש.

  • נעה  On 3 בינואר 2009 at 20:29

    החוט הגיוני מאוד- אתה רומס את חופש הביטוי ורוצה לאסור אותו חוקתית- בהמשך ירמסו את חופש הביטוי שלך עם נושאים שלדעתך יהיו לגיטימיים.

    (מעניין שרק את החלק השמאלי שלו, לא חלילה אנשים שקראו לרבין נאצי, והיום יורים באזרחים פלשתינאים בהינף יד)

    נדמה לי שזה ברור מאוד, אלא אם כן אתה מתעקש לא להבין.

  • גולדבלט משה  On 3 בינואר 2009 at 21:17

    כמי שמגדיר את עצמו סוציאל דמוקרט הכינוי פשיסט הוא מעליב מאין כמוהו-אבל במסגרת המאבק שלי בדעות שלא מתאימות להשקפתי הותרתי גם תגובות כאלו-
    נדמה לי שבתור מי שלא נמנה על יקירי האגודה לזכויות האזרח אני מגלה די סובלנות כלפי דעות אחרות-אני גם לא משתמש מעולם במילה בגידה . אני מפנה למה שכתבתי ומבקש לקרוא בקפידה כל מילה כתבתי ולא לקרוא דברים שלא כתבתי-ממך אסתי שיש לה רגישות מעולה לטקסטים זו לא בקשה מופרזת

  • אסתי  On 3 בינואר 2009 at 22:39

    אם תקרא את מה שכתבתי תשים לב שהזכרתי את המגיב לך שהגיע מייד לתגבר אותך מימין. אותו אחד בן דמותו של רוי קון. הוא זה שצווח בסופראן "בוגדים!"
    בקיצור, לא הדבקת לך את מה שלא אמרת, ציינתי רק שמפתיעה אותי כל פעם מחדש ההשתלחות האינסופית שלך בשמאל ותהיתי האם זה לא בא כתוצאה מכך שאתה עצמך לא ממש מאמין לדברים שיוצאים מפיך (שלך)

  • גיל  On 6 בינואר 2009 at 15:26

    תפתח טלוויזיה יא גנוב
    מה אתה רואה שם, אלג'זירה? שים ערוץ 2

כתיבת תגובה

