עריכת דין ללא הרדמה.


Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה  On 4 בספטמבר 2008 at 21:01

    אני כ"כ מסכימה עם הדברים שכתבת.
    לצערי, אני עו"ד בוגרת אוניברסיטה שפשוט קצה ברמה שמסביבי, בתנאי ההעסקה, בהזנייה של המקצוע – סליחה על הבוטות.
    אין לי ספק שניתן לתלות את מרבית האשם במצב המקצוע היום בהצפה של השוק. לא יתכן שכל דיכפין שמתלבט באיזה מקצוע לעסוק יבחר בעריכת דין מהסיבה הפשוטה שהמקצוע עדיין שומר על תדמית "יוקרתית" או "מעשית" כלשהי בד בבד כאשר למעשה אין מגבלה של ממש מבחינת האפשרות ללמוד את המקצוע -הכל נעשה עניין של כסף או השד יודע מה. כל מוסד קיקיוני מכנה את עצמו "אקדמי" או "מכללה", פשוט בדיחה גרועה.
    לצערי, שנתיים בתנאים בלתי אפשריים (משכורת של 6 נטו בערך + 10-11 שעות עבודה ביום כולל שישי וחגים + העדר תנאי פנסיה ועוד) ניוונו ו"ייבשו" אותי לגמרי וממש לא ראיתי את עתידי במקצוע – במיוחד לאור ההצפה והתחושה שאם לא אני, יש עוד 10 שיסכימו לעבוד בתנאים האלה וזה לא ממש משנה האם את בוגרת אוניברסיטה או מכללת "נצנוצי משפט", בסופו של יום, במשרד שבו עבדתי גם לא העריכו יותר מדי לימודים גבוהים (וכך למשל דרשו ממני "להשלים" שעות שאני יוצאת מהמשרד ללימודי תואר שני – במשפטים כמובן, עם דגש על התחום שבו התמחיתי).
    כיום אני עוסקת במקצוע אחר. אני מרוצה מהמקצוע אבל מרגישה סוג של החמצה ובעיקר הרבה תסכול וכעס על המצב אליו הגיע מקצוע עריכת הדין היום.
    כל סטלן שהיה מבריז מבית הספר לים בתקופת התיכון מספר לי היום שהוא לומד משפטים…
    פשוט אבסורד.
    אני רואה בחורות עם גופיות ספגטי, מסטיק ועקבי סיכה מטופפות בבית המשפט, עורכי דין שאין בהם טיפה של דרך ארץ או יכולת לנסח משפט מבלי לצעוק או להתלהם.
    במצב שבו הגבולות נפרצים ואין ממש פיקוח או ויסות מינימלי על בסיס השכלה/ הישגים לימודיים וכל מוסד קיקיוני מקבל גושפנקא ללמד משפטים – זה לא מפליא.
    לצערי, כבר יותר מדי זמן מדברים על כך בלשכה: שיפקחו על עבודתם של המתמחים, שיאריכו את תקופת ההתמחות לשנתיים ועוד ועוד.
    כולי תקוה שיחול שינוי כלשהו במצב. בינתיים, אני מחוץ ל"שוק" הזה, אבל מחזקת כל עו"ד שהוא היוצא מן הכלל שציינתי כאן…

  • אלון  On 5 בספטמבר 2008 at 3:40

    הפתרון, לדעתי, הוא במל"ג.
    אם לא יהיו אישורים למכללות לתת LLB
    ואם ות"ת יגביל את מספר הסטודנטים באוניברסיטאות שעליהם יקבל המוסד תקצוב,

    תוך מספר שנים תתחיל ירידה במספר היחסי של עורכי דין.

    ויסות של המשק זה נקרא.

    יש פה כשל שוק אדיר, והרגולטור מתעלם ממנו.
    סטודנטים רבים בוחרים במקצוע הזה בלי קשר להתאמה שלהם או לתמונת המצב האמיתית בשוק (אופי העיסוק והתנהלות המקצוע), במכללות עונים על הביקוש ותו לא, ובאוניברסיטאות שווה למוסד להגדיל חוג כמו משפטים כי הוא מקבל על זה סכום דומה מהות"ת לסכום שהיה מקבל על מקצועות שההכשרה שלהם יקרה יותר (כמו מדמ"ח).

    לא נתקלתי עוד ברעיון מוצלח לפתרון שיבוא מלשכת עורכי הדין…

    (צריך לומר, שכלכלנים יגידו בטח שאפשר לעשות הסבה, כמו דפנה, בקלות יחסית ולכן זה הון אנושי לא מבוזבז. ואחרים יגידו, שבשוק כזה מוצף ב"לא יוצלחים" למוצלחים יש יתרון…)

  • גולדבלט משה  On 5 בספטמבר 2008 at 6:11

    לדפנה -אני יכול להבין את עומק התסכול-עריכת דין באמת יכולה הייתה להיות מקוע אחר ומתגמל לא רק כלכלית אלא מבחינת הסיפוק. קשה מאד ליהנות מדיון בבית המשפט כשרואים מה קורה שם.

    לאלון-היה בישיבה האחרונה בלשכה נציג המל"ג שהסביר לנו בפירוט שהם לא יכולים לעשות דבר והמצב יהיה הרבה יותר גרוע

  • nachum  On 5 בספטמבר 2008 at 9:57

    the situation before the "flooding" was unbearable and the situation now is bad ,so we can see that the futere will bring more problems-just the india-way is the answer.

כתיבת תגובה

